סלאם פיאד: "מגנה את פעולת הטרור בירושלים"

ראש הממשלה הפלסטיני פרסם הודעת גינוי לפיגוע בירושלים, שבו נהרגה אישה ועשרות נפצעו. "אני מגנה את הפעולה בלי קשר למי שעמד מאחוריה", הבהיר פיאד ואיחל החלמה מהירה לפצועים

פיגוע בירושלים
פיגוע בירושלים | צילום: דוברות זק"א

(2:28 דקות)

ברשות הפלסטינית מיהרו לגנות הערב (רביעי) את הפיגוע בירושלים, שבו נהרגה אישה ונפצעו כ-40 בני אדם נוספים. ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, פרסם הודעה שבה הוא מגנה את הפיגוע בחריפות.

מה דעתכם על הגינוי? ספרו לנו בפייסבוק של חדשות 10 »

"אני מגנה את פעולת הטרור הזו, בלי קשר למי שעמד מאחוריה", נכתב בהודעתו של פיאד שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית. ראש הממשלה הפלסטיני אף ביקש לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים שנפגעו בפיצוץ.

הפיגוע בירושלים מהווה "גול עצמי" עבור הרשות הפלסטינית. הגדה של היום, בהנהגתם של יו"ר הרשות אבו מאזן ופיאד, אינה תומכת בפיגועים בישראל ואינה מעוניינת בהסלמה.

כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית מקיימים קשר רציף עם שירות הביטחון הכללי, ועצם העובדה שמטען חבלה הגיע לירושלים, ככל הנראה משטחי הגדה, מהווה מבוכה עבור ראשי הרשות. אבו מאזן ופיאד אינם מעוניינים בכך.

למרות השקט היחסי בתקופה האחרונה, גורמים קיצוניים בגדה עדיין לא ויתרו על ניסיונותיהם להוציא אל הפועל פיגועים בתוך שטח ישראל. הבעיה מבחינת החמאס היא שהתשתית שלו בגדה חלשה - בין היתר בגלל אותו שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק בין ישראל לרשות. רוב ה"מהנדסים" של הארגון נמצאים בבתי הכלא.