הפיגוע באיתמר: המחבל נכנס מהחלון ורצח 5 בני משפחה

מחקירת הפיגוע הקשה עולה כי מחבל חתך את הגדר שמקיפה את ההתנחלות, נכנס דרך החלון לבית ורצח זוג הורים, ילד בן 11 פעוט בן 3 ותינוקת בת חודש. לא היתה התראה ממוקדת ונבדק אם היה מחבל נוסף

5 בני משפחה נרצחו באיתמר
5 בני משפחה נרצחו באיתמר | צילום: חדשות 10 צילום מסך

זוועה בשומרון: חמישה בני משפחה אחת נרצחו הלילה (שישי) בשנתם בהתנחלות איתמר. מדובר בזוג הורים, ילד בן 11, פעוט בן 3 ותינוקת בת חודש. מחקירת הפיגוע עולה כי מחבל חתך את הגדר המקיפה את היישוב, נכנס דרך החלון לבית המשפחה, ודקר למוות 5 מהם בזה אחר זה.

עדכונים שוטפים בעמוד של חדשות 10 בפייסבוק »

ילדה בת 12 מהמשפחה שחזרה בלילה מפעולה של תנועת הנוער בני עקיבא לבית ניסתה להיכנס פנימה, אלא שהמחבל סגר את הדלת מבפנים. הילדה הזעיקה שכנים, הם פרצו את הדלת וכך נתגלתה הזוועה. בחדר אחר בבית נמצאו עוד שני אחים, בני 4 ושנתיים, שהמחבלים לא איתרו וכך חייהם ניצלו. אותה ילדה ושני אחיה  מטופלים בידי עובדים סוציאליים באיתמר.

זכי הלר דובר מד"א סיפר כי הלילה התקבלה קריאה על אירוע ירי באיתמר ולמקום יצאו כחות גדולים. "כשהם הגיעו לבית היה כוח רפואי צבאי מבסיס סמוך. הצוותים שלנו ראו שם מראות זוועה, מראות קשים מאוד של 5 מבני המשפחה כשהם דקורים בצורה קשה. הצוותים עברו ועשו סריקה וניסו לראות אם עדיין ניתן להציל מישהו. אחד הילדים כבן 3 הראה סימני חיים אך לבסוף נאלץ לקבוע גם את מותו", אמר הלר לחדשות 10.

אלוף פיקוד מרכז: "נשים ידינו על הרוצחים"

הבוקר ממשיכים כוחות הביטחון במרדף אחרי מבצע הפיגוע, ונבדק אם מדובר במחבל אחד או יותר. למקום הגיעו כוחות צה"ל בין השאר מחטיבת כפיר וחטיבת גבעתי, וגם הרמטכ"ל בני גנץ הגיע לזירה. בפיקוד מרכז אומרים כי לא היתה התראה או מידע מודיעני על האירוע.

אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי אמר הבוקר כי מדובר בפיגוע קשה שבו נקטלה משפחה שלמה. לדבריו, צה"ל יתפוס את מבצעי הפיגוע: "אלה רוצחים פחדנים ונתעבים שהורגים ילדים באישון לילה על לא עוול בכפם. אנחנו במרדף אחרי המבצעים ואני מעריך שבמהרה נשים את ידינו עליהם. הרמטכ"ל היה פה הבוקר, ביקר בבית, ביצע הערכת מצב ועדכן את שר הביטחון. אנחנו נשים את ידינו על הרוצחים ונבוא איתם חשבון".