החרפה בעיצומים: יופסק הטיפול בבעיות של ישראלים בחו"ל

ועד העובדים של משרד החוץ החליט להחריף את העיצומים ויפסיק לטפל בישראלים הנמצאים במצוקה במהלך שהותם מחוץ למדינה. בהודעת הוועד נאמר כי בכל בעיה כמו אובדן דרכון, אשפוז או תאונה יש לפנות ישירות לאוצר

משרד החוץ
משרד החוץ (ארכיון) | צילום: רויטרס

(1:27 דקות)

ועד העובדים של משרד החוץ החליט היום (שלישי) להחריף את העיצומים שהוא נוקט, ולהפסיק לטפל בבעיות של ישראלים בחו"ל, למעט מקרים הומניטריים דחופים.

בהודעה שכותרתה "אזהרת מסע כלל עולמית" נאמר כי במקרי חירום כמו אובדן דרכון, אשפוז, מעצר, הסתבכות משפטית, חילוץ מוסק, אבדן קשר, תאונות דרכים, אסונות טבע ונושאים אחרים אשר מטופלים באופן שוטף ע"י שליחי משרד החוץ ברחבי העולם, יש לפנות מעתה לקבלת סיוע אל לשכת שר האוצר.

"ועד עובדי משרד החוץ ממליץ לישראלים השוהים מחוץ למדינה לשקול נחיצות המשך שהייתם ולישראלים המתכננים לצאת לחו"ל, מומלץ לדחות נסיעתם עד להתבהרות המצב", נאמר בהודעה. העובדים מציינים כי ההחלטה על ביקור היא כעת באחריותו הבלעדית של משרד האוצר.

יושב ראש ועד העובדים של משרד החוץ, חנן גודר, אמר לחדשות נענע 10 כי כרגע יש עשרות ישראלים שתקועים בחו"ל ולא יכולים לחזור. "הוצאנו אזהרת מסע לכל אזרחי ישראל וקראנו לא לנסוע לחו"ל. אם תאבדו דרכון אף אחד לא ינפיק לכם ואתם תתקעו שם".

לדבריו, החל מרגעים אלה, מלבד נושאים הומניטריים, לא יטופלו בעיות של ישראלים בחו"ל. הוא הוסיף כי בעקבות החרפת העיצומים הם מקבלים מסרים מהאוצר, וכשייפגשו יראו במה מדובר.