דיווח: חולייה שריגלה לטובת ישראל תכננה לחטוף תיירים בסיני

במצרים מדווחים על מעצר של חולייה, שארבעת חבריה ריגלו לטובת ישראל. על פי החשד, הם האזינו לשיחות כדי לחטוף תיירים מסין ויפן - במטרה לפגוע בכלכלה המצרית. המצרים טוענים כי שני המפעילים הישראלים של החולייה הצליחו להימלט ממצרים. ישראל: "לא מכירים את הטענות"

סיני
סיני | צילום: חדשות 10

(1:10 דקות)

כוחות הביטחון המצריים עצרו ארבעה חשודים בריגול לטובת ישראל, שתכננו לחטוף תיירים כדי לפגוע בכלכלה של מצרים. כך מסרו היום (שני) גורם ביטחוני במדינה, שסיפרו כי הם יעמדו לדין בגין ריגול והקמת תא טרור.

לדברי הגורמים, ארבעת העצורים הם אזרחים מצרים, שהקימו משרדים במצרים, בריטניה ישראל ורצועת עזה כדי להקליט שיחות בין גורמי ממשל מצריים. כמו כן, הם אספו מידע על תיירים יפנים וסינים המבקרים בסיני, כדי לחטוף אותם על מנת לפגוע בענף התיירות.

גורם ביטחוני סיפר כי ארבעת החשודים נעצרו בחודש מאי ומסרו הודאות מפורטות על מעשיהם. לדבריו, החולייה הופעלה על ידי שני ישראלים, שפרטיהם הועברו לידי האינטרפול.

העיתון "אל-מסרי אל-יום" מדווח כי החולייה החלה את פעילותה לאחר שאחד הישראלים פגש באשת יחסי ציבור מצרית וסיכם עמה שתעביר לו מידע על תיירים מיפן וסין תמורת כסף. על פי הדיווח, לאחר מכן הוקמה הרשת, שאנשיה האזינו לבכירים ישראלים כדי להעביר את המידע לישראל.

בישראל אמרו כי פרטי הפרשה אינם מוכרים. "אנחנו לא מכירים את ההאשמות", אמר דובר משרד החוץ בירושלים, יגאל פלמור. "אנחנו נצטרך לבחון את הדברים כדי להבין במה מדובר".

אמצעי תקשורת שונים בעולם הערבי דיווחו כבר בשבת על רשת ריגול שפעלה לטובת ישראל במצרים. על פי מה שמסרו אז מקורות ביטחוניים במדינה, חברי הרשת הם עובדי רשת תקשורת מצרית, שהודו כי התאמנו בישראל ורכשו ציוד ריגול בשווי 42,000 דולר.