צבא לבנון: פירקנו מערכת ריגול שהציבה ישראל בשטחנו

בלבנון טוענים כי איתרו מתקני ריגול ישראליים שהוחבאו בהרים. לטענת צבא לבנון, מדובר במתקני תקשורת וצילום שנמצאו על בסיס מידע שהגיע מחיזבאללה

גבול לבנון
גבול לבנון | צילום: רויטרס

(1:13 דקות)

מקורות בצבא לבנון טענו הערב (רביעי) כי מצאו מספר מתקני האזנה ותצפית בתוך שטח המדינה, חלקם מוסווים בתוך סלעים. לטענתם, מדובר במתקני תקשורת וצילום לטווח רחוק של ישראל. עוד טענו הגורמים, כי במקום נמצאו מתקנים נוספים המשפרים את איכות ההאזנה.

לפי דיווח של מקורות זרים, בצבא לבנון טוענים כי המערכת פורקה לאחר שהתגלתה בעקבות מידע מחיזבאללה. אמצעי הריגול והצילום הוטמנו ברכסי ההרים ג'בל סנין וג'בל ברוך, שצופים על הבירה ביירות.

המערכת שידרה באמצעות טכנולוגיה אלחוטית תמונות ונתונים נוספים, כאמור, לטענת צבא לבנון, לשירותי המודיעין של ישראל. על פי הדיווחים האזור המדובר הוא הררי וקיימת בעיית גישה אליו. במערכת הביטחון בישראל סירבו לאשר או להגיב לדיווח.

ממשלת לבנון: כך ריגלו ישראלים דרך מערכות הטלפון

טענות צבא לבנון נחשפות על רקע המתיחות סביב פרסום ממצאי חקירת האו"ם לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. בחודש שעבר יצא שר התקשורת הלבנוני לתקשורת והאשים את ישראל בחדירה לרשת הסלולרית ובהשתלת ראיות מזויפות כדי שיראה שחיזבאללה חיסל את חרירי.

נציג חיזבאללה, חסן פדלאללה, הסביר איך זה קרה בפועל: "האויב הצליח באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת שלו לשתול קו סודי. הוא קנה בכסף משתפי פעולה. הקו הסודי הזה נשתל בתוך קווי טלפון של אנשי חיזבאללה".

במצגת ארוכה טענו הלבנונים כי מהבסיסים שהראו בישראל מפעילה ישראל את כל הציטוט בלבנון ואפילו חברות ההייטק בישראל הן זרועות ריגול מתוחכמות. בין החברות שהוזכרו על ידי הלבנונים - צ'ק פוינט ו-RSI.