תחקיר ראשוני: החייל שנפצע בעזה - נורה מאש כוחותינו

מתחקיר של אלוף פיקוד דרום עולה שחייל צה"ל שנפצע בהיתקלות במרכז הרצועה - נפגע בשוגג מאש כוחותינו. מצבו של החייל השתפר היום בבית החולים והוא מוגדר כעת בינוני

חייל צה"ל ליד גבול ישראל ורצועת עזה
חייל צה"ל ליד גבול ישראל ורצועת עזה | צילום: רויטרס

(1:12 דקות)

לוחם הצנחנים שנפצע אמש (שבת) בתקרית ירי בגבול רצועת עזה נפגע בשוגג מאש כוחותינו - כך עולה מתחקיר ראשוני שערכו היום אלוף פיקוד הדרום טל רוסו ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יוסי בכר.

חיילי צה"ל שערכו סריקות סמוך למחסום כיסופים פתחו באש והרגו שני פלסטינים שניסו לחדור לישראל, ובטעות פגעו גם בחברם. בצה"ל ציינו כי האירוע התרחש בתנאי מזג-אוויר קשים ובשטח מורכב.

החייל  נפצע אמש ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם הגעתו לבית החולים קיבל החייל טיפול ראשוני והועבר במהרה לחדר הניתוח, שם הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. מצבו של החייל הוגדר בתחילה קשה, אך היום חל שיפור במצבו בבית החולים והוא מוגדר כעת בינוני.

במהלך האירוע תצפית של צה"ל הבחינה במחבלים שניסו לנצל את מזג האוויר לצורך ביצוע של פעולות טרור. בצה"ל פתחו בירי וממנו נהרגו על פי מקורות פלסטינים שני המחבלים. בצה"ל מדגישים כי לאור מזג האוויר הוגברה הכוננות בגזרה, מחשש כי פעילי טרור ינסו לנצל את ההזדמנות על מנת לפגוע בחיילים ואזרחים.

גורמים בצה"ל גם מתריעים בימים האחרונים על עלייה במספר תקריות האש באזור רצועת עזה. "ארגוני הטרור פועלים כל העת על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחי מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועה ולשימור השקט בה", נמסר מדובר צה"ל. ואכן, חמאס, לראשונה מאז "עופרת יצוקה", משתתף באופן פעיל בפעילות הטרור לאורך גדר המערכת.