בשבוע הבא: האם הפרקליטות הצבאית מונעת מצה"ל להילחם בטרור?

האם יש אמת באמירתו של שר החינוך בנט כי מערכת המשפט הצבאית מפחידה את החיילים וכובלת את ידיהם? • הצצה לסדרת הכתבות "בין הפצ"ר לסינוואר" שתשודר החל מיום ראשון

חיילים במחסום בטול כרם
חיילים במחסום בטול כרם | צילום: חדשות עשר

מעטים זוכרים את איומם של שרי הבית היהודי לעזוב את הממשלה ולפרק את הכנסת, לפני כחודש. משפט אחד ששרד מאותו היום הוא אמירתו של שר החינוך נפתלי בנט: "הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר". סדרת כתבות שתשודר בשבוע הבא בחדשות עשר, בודקת האם מערכת המשפט כובלת את ידי החיילים.

"הגיעה מונית פלסטינית, בתוך המונית ישבו שמונה נוסעים. אמרו לנו לבדוק אותם בדיקה יותר קפדנית, כי יש חשד לגבי אחד הנוסעים. ואז הגענו לנוסע הרביעי, הוא היה בחור גבוה וממושקף ולבש מעיל עור", סיפר חייל מגדוד נחשון על הפיגוע בו נפצע. "המעיל ניפח אותו בצורה לא פרופורציונלית והוא הזיע. והוא גם לא נענה לפקודות שלנו. אז אני, באינסטינקט של הרגע דורך את הנשק ומכוון לו לפנים. התכוונתי לירות בו, כי הייתי בטוח שהוא עומד להרוג אותי. המפקד שלי ראה אותי ואמר לי 'תוריד את הנשק, אתה לא יורה'".

החשוד נשא על גופו מטען במשקל שלושים ק"ג, אותו הפעיל דקות לאחר מכן. החייל נפצע בפיגוע במחסום, והיום הוא מודה: "בשנים הראשונות חשבתי שהייתי צריך לירות. אמרתי לעצמי - למה לא הקשבתי לאינסטינקטים שלי?

סדרת הכתבות "בין הפצ"ר לסינוואר" תשודר בשבוע הבא במהדורה המרכזית