למרות העימותים בגבול: ליברמן הכריז על חידוש אספקת הדלק לעזה

החלטתו של שר הביטחון, שהתקבלה בניגוד לדבריו מלפני עשרה ימים, תיכנס לתוקפה מחר. מוקדם יותר, אמר רה"מ נתניהו כי "חמאס אינו נחשב בר שיח - אך מבין היטב את מסרינו"

תחנת הכוח ברצועת עזה
תחנת הכוח ברצועת עזה | צילום: רויטרס

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע אמש(שלישי) על חידוש אספקת הדלק הקטארי לעזה החל ממחר. בשבוע שעבר כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה". עם זאת, ליברמן החליט על המהלך חרף העימותים בסמוך לגדר המערכת והשריפות שנגרמו בימים האחרונים בעוטף עזה.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות בדרום: "חמאס מחויב להשמדתנו, ולכן אינו נחשב בר שיח במובן המדיני. עם זאת, הם מבינים בצורה יפה מאוד את המסרים האחרים שלנו ואנחנו לא ניתן להם להמשיך. אנחנו גם לא ניתן להם לחלום על ביצוע זמם. הדבר הראשון שאני מחויב לו הוא הביטחון - לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים". נתניהו אמר את הדברים בכנס בחירות של ראש עיריית שדרות, אלון דוידי.

נתניהו התייחסות לתהליך שעבר על חמאס בשנים האחרונות: "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש וננהל זאת בצורה מאוד נחושה ומאוד מחושבת. יש לנו עניין עם חונטה תיאולוגית שהשתלטה על שני מיליון איש. הם היו 3,000 אנשים לפני ההתנתקות האומללה והטראגית, והיום הם מונים 65 איש חמושים".

כתבות קשורות


שריפות פרצו בעוטף עזה; ראש המודיעין המצרי ביטל ביקור ברצועה |23.10.18
"לפי מודל ההסדרה אנו נספק הכול לעזה - וחמאס ימשיך בפעולותיו" |22.10.18
ליברמן הורה לפתוח המעברים לעזה: "חמאס פעל לריסון המפגינים" |21.10.18

נתניהו והנייה
נתניהו והנייה | צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס למגעים עם ישראל: "אחרי ההפיכה של חמאס בשנת 2007 הלגה הערבית החליטה שמצרים תתווך בינינו לחמאס. מצרים אכן השקיעה מאמצים בתיווך. לאחרונה חמאס הגיעה לקהיר וביקשה תיווך. אנחנו ביקשנו שיפרקו את הממשלה שהקימו בעזה ואת ועדת הניהול שהקימו ושיאפשרו לממשלה לשלוט, אך זה לא קרה". אבו מאזן אמר את הדברים לטלוויזיה הפלסטינית.

נוסף על כך, אמר אבו מאזן כי "ישראל סתרה את ההסכמים בינינו החל מאוסלו ועד להסכם פריז. השאלה היא איך לעבוד איתם. אנחנו מבקשים מישראל שיפסיקו לחרוג מהסכמים. אם ישראל לא רוצה לפעול לפי הסכמים אז היא לא רוצה דבר". יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס גם ליחסיו עם ממשל טראמפ: עסקת המאה מתואמת בדיוק עם הצהרת בלפור, כלומר אי-קיום מדינה פלסטינית".

אתמול פרצו שש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מנחיתת בלוני תבערה. נוסף על כך, כמו כל יום בתקופה האחרונה נרשמו עימותים בסמוך לגבול. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי נער בן 17 נהרג באזור אל-בורייג' כתוצאה מירי צה"ל. במקביל דיווחו הפלסטינים כי ישראל החליטה לשוב ולהרחיב את שטח הדייג המותר מול חופי הרצועה לשישה מיילים ימיים לאחר שלאחרונה צומצמו לשלושה.

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ הודיע אתמול כי החל מהחודש הבא תיאסר תנועת משאיות בצירים המרכזיים המובילים לכרם שלום, בשעות השיא. מטעמו של השר נמסר כי מטרת ההחלטה היא הגברת הבטיחות של תושבי האזור, וזאת על רקע תנועת המשאיות הערה לכיוון רצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. האיסור החדש יגביל את תנועתן של המשאיות בכביש 232 מצומת סעד עד כרם שלום, כביש 241 מצומת אופקים עד לכביש 232, וכביש 234 מצומת רעים עד צומת אורים, בין השעות 07:30 ו-09:00 בבוקר, ובין השעות 15:30 ו-16:30 אחר הצהרים.

מוקדם יותר אתמול דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבר" כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יגיע לביקור נוסף בעזה ביום שישי הקרוב. מאוחר יותר דווח באתר החדשות "פלסטין אלאן" כי ביקורו בוטל. טרם נמסרה הסיבה לכך.