הפיגוע בערד - נתניהו: "נמצה עם המחבלים את הדין"

ראש הממשלה התייחס לפיגוע שבו נרצח סמל רון קוקיא בן ה-19. "יהיה זכרו של רון ברוך ונצור בליבנו תמיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. ליברמן: "כוחות הביטחון לא ישקטו עד שיניחו את ידם על המחבל". משפחת החייל החליטה לתרום את איבריו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) לפיגוע שארע בערד, בו נרצח סמל רון קוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל.

"אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמל רון יצחק קוקיא", כתב ראש הממשלה נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו.

>> לכתבות נוספות בנושא

פיגוע בערד: חייל בן 19 נדקר למוות, מצוד אחר חשודים

הפיגוע בערד: הנרצח הוא סמל רון קוקיא מתל אביב

עד לפיגוע בערד: "החייל רץ לעברי, ניסה להגיד לי משהו - ונפל"

עוד כתב נתניהו כי "כוחות הביטחון פועלים כעת ללכידת המחבלים. אנחנו נמצה איתם את הדין ונמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה. יהיה זכרו של רון ברוך ונצור בליבנו תמיד".

נתניהו נואם בהשבעת נשיאת ביהמ
נתניהו נואם בהשבעת נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות | צילום: לע"מ

ריבלין: "הטרור לא ירים ראשו"

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לפיגוע בחשבון הטוויטר שלו. "כוחות הביטחון לא ישקטו עד שיניחו את ידם על המחבל שרצח את לוחם חטיבת הנח״ל סמל רון יצחק קוקיא הי"ד", כתב. נשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיף: "אני כואב ומזועזע מול הרצח הנורא של החייל, רון יצחק קוקיא ז"ל, בפיגוע בערד".

עוד הוסיף כי "הטרור לא ירים ראשו ואנו נילחם בו בעוצמה ונחישות וללא הרף. אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ומחזק את כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים וסייעניהם".  בתוך כך, כתב יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "תנחומיי למשפחתו של רון יצחק קוקיא, לוחם הנח"ל שנרצח אמש בפיגוע הדקירה בערד על ידי מחבל מתועב ופחדן שדקר אותו בגבו. מחזק את ידיהם של כוחות הביטחון וסמוך ובטוח שיאתרו את המחבל ואת שולחיו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב כי הוא "שולח תנחומים למשפחתו של לוחם חטיבת הנח"ל, סמל רון קוקיא זכרונו לברכה, שנרצח אמש בפיגוע בערד. סומך על כוחות הביטחון שיתפסו את הרוצחים הנתעבים ושולחיהם. שבת שקטה לחיילי צה"ל".

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) הביעה גם היא את תנחומיה. "ליבנו עם משפחתו של לוחם הנח"ל, רון יצחק קוקיא ז"ל, שנרצח אמש בפיגוע בערד. אבלכם קשה מנשוא. תמיכה וגיבוי מלא לכוחות הביטחון שידעו להשיב את השקט והביטחון", כתב בחשבון הטוויטר שלה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר בעקבות הפיגוע כי "אין אסון גדול מאובדנו של בן. משתתף בצערה של משפחת קוקיא שבנה רון יצחק נרצח בפיגוע בערד. תושבי תל אביב-יפו איתכם באבלכם".

חבר הכנסת יאיר לפיד בישיבה השבועית של מפלגת
חבר הכנסת יאיר לפיד בישיבה השבועית של מפלגת "יש עתיד" | צילום: חדשות עשר

בתוך כך, הסכימה משפחתו של החייל לתרום את איבריו כאשר קרנות עיניו יושתלו בחולים. "לכל המשפחה שלנו יש כרטיס אדי והצלת חיים הם ערך עליון", אמר אביו של החייל.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי רון יצחק קוקיא מתל אביב, לוחם בחטיבת הנח"ל, הוא החייל שנרצח אתמול בפיגוע בערד. הלוויתו של קוקיא תתקיים ביום ראשון, השלושה בדצמבר, ב-12:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. בצה"ל מסרו כי הם "משתתפים בצער המשפחה".

בד בבד, המרדף אחר החשודים עדיין נמשך. מפקד המחוז הדרומי ניצב דוד ביתן הגיע לזירה והיה עם הכוחות מאז אמש. במהלך היום ערך ניצב ביתן הערכת מצב בהשתתפות פיקוד מרחב נגב וראש עיריית ערד מר ניסן בן חמו. במהלך הערכת המצב ניתנה סקירה על הפעולות המבצעיות והחקירתיות שנערכו מאז האירוע.

מהמשטרה נמסר כי כוחות גדולים התמקמו במוקדים מרכזיים ובמוסדות חינוך ברחבי העיר כדי לוודא שהשגרה נשמרת. כמו כן, הוקמו מחסומים בכניסה והיציאה של העיר. "אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 על כל אירוע חשוד על מנת שכוחות יוזעקו למקום", נמסר.

גיא חיון, מפקד תחנת ערד, הוסיף כי "אנחנו צריכים לתת לאזרחים תחושת ביטחון. החייל שנרצח המתין בנקודת איסוף של חיילי נח"ל ולא היתה התרעה קונקרטית לגבי המקום הזה".

בווידאו: מחסומים בערד

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_aradblockades011217_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vgwo9rjs' duration='20'']

תושבת ערד: "היה פחד לצאת מהבית"

תושבת ערד אילנה קריספל אמרה ש"ראיתי שיש מלא שוטרים ואמבלונסים ליד תחנת הדלק. התקשרתי לחברה שגרה בו והיא אמרה לי שדקרו חייל. מאותו רגע לא תפקדתי ולא ישנתי כל הלילה. היה פחד לצאת מהבית. זו הפעם הראשונה שיש אירוע בערד ומקווים שהאחרונה".

קוקיא נדקר אמש בפיגוע בתחנת אוטובוס ברחוב הקנאים ליד קניון בערד וככל הנראה נשק שהיה ברשותו נגנב. בניסיון לקבל עזרה, הוא רץ לעבר אדם שהיה באזור, נשכב על רכבו, וזה הזעיק את כוחות ההצלה. צוות מד"א שהגיע לזירה העניק לו טיפול רפואי ראשוני, אך נאלץ לקבוע את מותו בשטח, עוד לפני הגעתו לבית החולים.

החשודים נמלטו מהזירה ונבדק אם הרכב שבו ברחו נמלט דרך כביש 6 לכיוון צפון. בתחילה נבדק החשד כי החייל נדקר עקב שוד שהסתבך, אך לאחר מכן המשטרה ציינה כי מחקירת האירוע עולה כי מדובר בפיגוע.

בווידאו: תושבת ערד על התחושות אחרי הפיגוע

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_aradresident011217_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_sieawxti' duration='52'']