התקרית בטיול בר המצווה בשומרון: הורי הנערים נחקרו במשטרה

ההורים נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ואי מילוי הוראה חוקית. לטענת גורם בכיר לא היה אישור לטיול ואם היה מתקבל, כוח צה"לי היה מלווה את נערי בר המצווה בעת שעברו בין הכפרים. אחד המטיילים: "הם אמרו שישחטו אותנו" • מתנחלים הגיעו לכניסה לקוסרא והתעמתו עם פלסטינים, חייל נפצע קל

באזור קוצרא סמוך למגדלים דווח על מטיילים יהודים שהותקפו באבנים ע"י ערבים ע"פ דיווח תושב ביצע ירי ויש פלס' שנפגע | צילום: יש דין

התקרית הביטחונית ליד קוסרא: הורי הנערים שטיילו לכבוד בר המצווה נלקחו הלילה (שישי) לחקירה במשטרה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות וכן בחשד לאי מילוי הוראה חוקית.

אתמול נערים הותקפו היום ע"י מתפרעים פלסטינים בטיול. אחד המלווים ירה בפלסטיני בן 48 לאחר שחש כי נשקפת סכנה. עדיין לא ברור אם ההרוג השתתף במהומות או נקלע לאזור בגלל עבודתו כחקלאי. על פי גורם בכיר, טיול בר המצווה לא אושר, ולכן לא לווה ע"י כוח צה"לי.

לכתבות נוספות בנושא >>

אבו מאזן על אירוע הירי בשומרון: "מעשה ברברי של מתנחלים"

פלסטינים תקפו מתנחלים - שהגיבו בירי והרגו תושב קוסרא

לאחר שהחלו בטיול, הגיעה קבוצת פלסטינים למקום והחלה לזרוק לעברם אבנים. הנערים נמלטו למערה סמוכה כששני הורים חמושים בנשק שליוו אותם מגוננים עליהם יחד עם מספר פלסטינים שנחלצו לעזרתם.

במשך שעה ארוכה נאבקו המלווים במתפרעים, כשהם חבולים באבנים וממתינים לחילוץ הצבאי. מספר פלסטינים מבוגרים ניסו להרחיק את התוקפים, וביקשו מהמלווה להחזיר את אקדחו לכיס כדי להרגיע את המצב. אחד הנערים הפלסטינים את האקדח והפנה אותו כלפיי הילדים.

אחד הילדים שהשתתף בטיול סיפר לחדשות עשר כי "איימו עלינו עם האקדח ואמרו לנו להביא את הטלפונים הניידים, הם זרקו אבן למלווה בראש, הוא נפצע והתחיל לרדת המון דם. התחילו לצעוק עלינו ואמרו שצריכים לשחוט אותנו".

באזור קוצרא סמוך למגדלים דווח על מטיילים יהודים שהותקפו באבנים ע
באזור קוצרא סמוך למגדלים דווח על מטיילים יהודים שהותקפו באבנים ע"י ערבים ע"פ דיווח תושב ביצע ירי ויש פלס | צילום: דוברות מועצת שומרון

אחד המלווים ירה לעבר המתפרעים, לאחר שחש שנשקפת סכנה לילדים. מהירי נהרג חקלאי בן 48, שלדברי הפלסטינים כלל לא השתתף בהתפרעות. ביצהר טענו כי הטיול תואם עם הצבא כמקובל.

לפי גורם ביטחוני בכיר שדיבר הערב עם חדשות עשר, לא היה אישור מסודר לאותו טיול, כי אם כן - היה כוח צה"לי שמלווה את אותם כשהם עוברים בין הכפרים.

לגבי הירי של המלווה בפלסטיני, המשטרה צריכה לתשאל אותו, הוא עדיין לא מסר את גרסתו. הוא טוען לירי מתוך סכנת חיים, הפלסטינים אומרים כי הוא לא השתתף באירוע.

ההורים, אשר נפצעו במהלך האירוע, הגישו תלונה נגד הפורעים הערבים. את ההורים מלווים עו"ד ממחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "צר לי שזה המצב כשקבוצת תלמידים מבקשת לסייר באיזור. אני מחזק את ידי ההורים המלווים שגילו תושייה והגנו על חיי התלמידים בפעולה נחושה מול הפורעים" מסריוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון.

אמש אף חלה הפרת סדר אלימה בין מתיישבים שניסו להיכנס לכפר בשנית, בה נפצע חייל קל מבקבוק תבערה. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לסיים את האירוע.