פרקליט המדינה על העימות בין נתניהו למשטרה: "לא דרמה - יש הדלפות יותר גרועות"

שי ניצן התייחס לראשונה להתבטאות ראש הממשלה נגד המפכ"ל, ואמר כי "דווקא הנושא שהוא התנפל בגינו זו לא הדלפה דרמטית". עם זאת ציין שההדלפות הן "רעה חולה", וכי הוא מנסה להיאבק בהן • רה"מ בחשבון הפייסבוק: "ממתי ביקורת על הדלפות היא פגיעה בשלטון החוק? עוד פייק ניוז"

פרקליט המדינה שי ניצן
פרקליט המדינה שי ניצן | צילום: ארן דולב

פרקליט המדינה, שי ניצן, התייחס לראשונה בהרצאה באוניברסיטת תל אביב לסערת העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשטרה.

כשנשאל על דעתו לגבי התבטאות נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק, ענה כי "דווקא ההדלפה שהוא התנפל בגינה, שעומדים לחקור אותו בשבועות הקרובים, זו לא הדלפה דרמטית. יש הדלפות הרבה יותר גרועות".

>> כתבות נוספות בנושא:

אלשיך הפך למטרה מרכזית: מאחורי הקלעים של העימות בין נתניהו למשטרה

נתניהו תקף את אלשיך: "מהמשטרה יוצא צונאמי של הדלפות לא חוקיות"

ח"כים מהקואליציה נגד דברי נתניהו על המשטרה: "הבעיה היא אצלך"

פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני
פרקליט המדינה, שי ניצן, בטקס הפרידה מציפי לבני | צילום: חדשות 10

עם זאת ציין כי ההדלפות הן "באמת רעה חולה". לדבריו, "אנחנו מנסים להיאבק בזה, זה מאוד קשה". לטענתו, "חלק מההדלפות פוגעות בחקירה. זה משגע אותי יותר מאשר אותו. כשאני קורא בעיתון שהולכים לחקור את ראש הממשלה על נושא כזה או אחר, זה דבר שיכול לפגוע בחקירה".

"המצב האופטימלי זה להגיע לנחקר כשהוא לא יודע על מה אתה הולך לשאול אותו, ולכן זה באמת מעצבן אותנו נורא הדלפות", אמר. עם זאת, טען, "צריך מאוד להיזהר לא לעשות דברים שייראו פוגעים בעצמאות של מערכת אכיפת החוק", אך הדגיש כי הוא לא מתייחס להתבטאות הספציפית של רה"מ אלא באופן כללי. והוסיף, "מאוד חשוב שחוקרים ופרקליטים ירגישו שהם עושים את עבודתם באופן משוחרר לחלוטין מלחצים".

בתוך כך, אתמול פרסם נתניהו פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הגיב לביקורת שהטיחו בו עקב התבטאויותיו. "סיכום הפייק ניוז של התקשורת היום: כפי שניתן לראות מהפוסט שפרסמתי אתמול, התייחסתי לעובדה שמיד לאחר העסקתו של היועץ הפוליטי ליאור חורב בעלות של 2.4 מיליון ש״ח על חשבון משלם המיסים, חלה תפנית של 180 מעלות במדיניות המשטרה והחל שיטפון של הדלפות מגמתיות ובלתי חוקיות נגדי", כתב רה"מ.

בסוף הפוסט שאל, "ממתי ביקורת על הדלפות בלתי חוקיות והעסקה בעייתית של יועץ פוליטי במיליוני שקלים היא פגיעה בשלטון החוק או במשטרה? עוד פייק ניוז".

אמש מסרו גורמים במשטרה כי המתקפה חסרת התקדים של רה"מ על מפכ"ל המשטרה נובעת מלחץ בבלפור, עקב התגבשות תשתית ראייתית בתיקי 1000 ו-2000. יתרה מזו, במשטרה ישנה כוונה לזמן בקרוב לעדות אדם שנחשב מקורב לנתניהו.

בנוסף, בחקירת פרשת הצוללות, בה נתניהו לא חשוד, בשבועות הקרובים צפוי סבב נוסף של חקירות, במסגרתו ייתכן ויקשרו לפרשה שמות של בכירים במשרד הביטחון, בעבר ובהווה.