שגריר ישראל במצרים חזר לקהיר לאחר 8 חודשי היעדרות

השגריר דוד גוברין שב לעבוד באופן קבוע בקהיר, זאת לאחר חודשים ארוכים שבהם נעדר מעבודתו. לפי הדיווחים השגריר הישראלי הגיע למצרים יחד עם 8 מאנשי צוות השגרירות. בחודש פברואר האחרון פורסם כי השגריר מוחזר לישראל בשל שיקולים ביטחוניים

ביקור שערך השגריר דוד גוברין יחד עם צוות השגרירות באלכסנדריה בבית הכנסת "אליהו הנביא"
ביקור שערך השגריר דוד גוברין יחד עם צוות השגרירות באלכסנדריה בבית הכנסת "אליהו הנביא" | צילום: אתר השגרירות הישראלית במצרים

בווידאו: החזרתו של השגריר הישראלי, דוד גוברין, ממצרים לישראל >>

 

שגריר ישראל במצרים, דוד גוברין, חזר היום (שלישי) לעבוד באופן קבוע בקהיר לאחר 8 חודשים.

 

לפי הדיווחים יחד עם גוברין הגיעו לקהיר גם שמונה אנשי צוות מהשגרירות ישראלית, זאת לאחר חודשים ארוכים של היעדרות.

לכתבות נוספות בנושא >>

שגריר ישראל במצרים הוחזר בגלל חשש לביטחונו

דיווח פלסטיני: שגריר ישראל במצרים חזר בגלל סכסוך בין נתניהו לא-סיסי

בחודש פברואר פורסם כי ישראל החזירה את השגריר גוברין בשל "שיקולים ביטחוניים". ההודעה הרשמית נמסרה מטעם השב"כ, לאחר פרסום עזיבתו של השגריר ב"טלגרף הבריטי".

סוכנות הידיעות "מען" דיווחה לאחר יציאת ההודעה הרשמית והפרסום ב"טלגרף" כי השגריר הישראלי לא חזר בגלל שיקולים ביטחוניים, אלא בשל סכסוף בין נתניהו לא-סיסי.

"מקורות ביטחוניים מצריים רמי דרג" מסרו לסוכנות שהשגריר דוד גוברין, שהוחזר ארצה מקהיר בדצמבר האחרון, שב לישראל בעקבות ההתקרבות בין מצרים לחמאס, ובעקבות נושאים ביטחוניים על גבול מצרים עם רצועת עזה, בהם קיים תיאום ביטחוני בין מצרים לחמאס בלבד.

ישראל מתנגדת באופן מוחלט לשינוי בגישה המדינית של מצרים ביחס לתנועת חמאס, שינוי שמטרתו לפתור את הפילוג הפנים פלסטיני. מקורות מצריים אחרים טענו כי גורם נוסף לחילוקי הדעות הוא נוצר לאחר שמצרים תמכה במועצת הביטחון בהחלטת הגינוי נגד ההתנחלויות, תמיכה שבעקבותיה נקרא שגריר מצרים בתל אביב לשיחת בירור במשרד החוץ הישראלי - שיחה שלאחריה שב גוברין לישראל.