ראאד סלאח: "ישראל היא האחראית היחידה על כל טיפת דם שנשפכת באל-אקצא"

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית התייחס בראיון לערוץ "אל-קודס" לאירועי הר הבית והצהיר: "ירושלים הכבושה ומסגד אל-אקצא הם זכותם של הפלסטינים". לאחר הפיגוע, השר ארדן הורה לבדוק התבטאויות של סלאח ולבחון את חוקיותן • חיזבאללה בירך על הפיגוע: "זו פעולת ג'יהאד"

ראאד סלאח
ראאד סלאח | צילום: רויטרס

ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, הצהיר בראיון לערוץ "אל-קודס" כי "ישראל היא האחראית היחידה על כל טיפת דם שנשפכת באל-אקצא". את הדברים אמר בעקבות ההתפחויות האחרונות בהר הבית, לאחר הפיגוע של שאירע במתחם ביום שישי שעבר.

"מה שנדרש מהפלסטינים הוא לומר בבירור כי ירושלים הכבושה ומסגד אל-אקצא הם זכותנו הנצחית", אמר סלאח, "עלינו לשמור על פיקדון זה של האומה". עוד אמר כי "המסיתים היחידים הם הכיבוש הישראלי", ולכן: "ישראל היא האחראית היחידה על האיבה ועל תוצאותיה".

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

הר הבית: יהודים הורשו הבוקר להיכנס למתחם

ירושלים: עשרות מתפללים התעמתו עם כוחות הביטחון, 4 נעצרו לחקירה
הירדנים, ישראל או ראאד סלאח: מי באמת שולט בהר הבית?

בעקבות הפיגוע בהר הבית ביום שישי, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה לבדוק התבטאויות של השיח' סלאח ולבחון את חוקיותן. השר מאשים את סלאח בהסתה לאלימות. בתגובה לכך, הצהיר בראיון: "יש לי עקרונות אני לא מוותר עליהם, ישראל יכולים לאיים כאוות נפשם ובכל אופן שהם רוצים".

בתוך כך, ארגון הטרור חיזבאללה בירך, בהודעה רשמית, על ביצוע הפיגוע: "זו פעולת ג'יהאד".

ראש המועצה המוסלמית העליונה של ירושלים ואימאם במסגד אל אקצא, עכרמה סברי, אמר בראיון לרשת "סקיי" הבריטית כי גלאי המתכות שהותקנו בהר הבית לא יתרמו דבר לביטחון. "מי שרוצה לעשות פעולת טרור יעשה זאת איתם או בלעדיהם", אמר, הכוונה האמיתית בהצבתם היא שלילת הסמכויות של הוואקף".

התנגדות נוספת לגלאי המתכות נרשמה ממועצת הפוסקים היושבת בירושלים. רשת "אל-מייאדין" הלבנונית דיווחה כי המועצה קבעה כי למתפללים המוסלמים אסור לעבור בשערי הר הבית בהם הורכבו גלאי מתכות. כל מי שיעשה זאת, קבעו הפוסקים - תפילתו בטלה ומבוטלת.

במג'אר שבגליל, לאחר שרימון הלם נזרק לעבר מסגד בכפר בלילה, דרוזים ומוסלמים יצאו בקריאה משותפת להרגיע את הרוחות וגינוי כל פגיעה במקומות קדושים.