"הדס שלנו, הטבעת חותם לדורות": אב הלוחמת שנרצחה ספד לבתו

דוד מלכא, אביה של הדס, לוחמת משמר הגבול שנדקרה למוות בפיגוע בירושלים ביום שישי, נפרד מבתו: "הערצנו אותך על מי שאת - גאים בך על שנלחמת בדרכך ונאבקת לעבור לתפקיד קרבי". רה"מ הגיע לניחום אבלים: "באנו להצדיע להדס" • בידיעה: תוצאות התחקיר הראשוני לפיגוע

דוד מלכא, אביה של לוחמת המג"ב הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בשער שכם
דוד מלכא, אביה של לוחמת המג"ב הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בשער שכם | צילום: חדשות 10

דוד מלכא, אביה של הדס, לוחמת משמר הגבול שנדקרה למוות בפיגוע בירושלים ביום שישי, ספד לה היום (ראשון) לצד משפחתו.

בדבריו אמר מלכא על בתו "הדס שלנו כל כך צעירה, ילדה שלנו, הטבעת חותם לדורות. חותם של אהבת העם והמדינה, עם מסירת נפש וגבורה גדולה". בפנייה אל הדס קרא האב השכול: "אנחנו גאים בך על שנלחם בדרכך ונאבקת לעבור מתפקיד פקידותי לתפקיד קרבי במשמר הגבול - תפקיד אותו כל כך אהבת וממנו כל כך חששנו".

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

חקירת מות הצעירה שנפלה מרכב: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בן הזוג

מחקר: אכילת צ'יפס מגדילה את הסיכויים למוות מוקדם

ההחלטה על שחרורו המוקדם של אולמרט נדחתה ל-29 ביוני

הדסי, תחסרי לנו בשולחן השבת", הוסיף מלכא", "בארוחות משפחתיות, בחגים, את תחסרי לאחים ולאחיות וכמובן לי ולאמא". את דברים סיים האב באומרו "תשמרי עלינו מלמעלה, תחת כסא הכבוד, נזכור אותך לעד ותהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

רס
רס"ר הדס מלכה ז"ל, לוחמת משמר הגבול, שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים | צילום: פייגלין

תחקיר הפיגוע: המחבל הפתיע את הכוח מאחור

בתוך כך התגלו פרטים נוספים על הפיגוע. מתחקיר ראשוני של מג"ב והמשטרה עולה כי הדס הייתה חלק מכוח של שמונה שוטרים שהוצב בשער שכם. כששמעו את הירי מהפיגוע שאירע בשער צדקיהו החלו הלוחמים לנוע לכיוון שממנו נשמע הירי. המחבל הפתיע את הכוח מאחור ופגע בהדס ז"ל שהלכה אחרונה בטור.

המחבל התנפל על הדס, חנק אותה מאחור וביד השנייה דקר אותה מספר פעמים בפלג גופה העליון. שאר הלוחמים בכוח זיהו את המתקפה אך התקשו לבצע ירי לעבר המחבל משום שהוא אחז את הנרצחת לפני גופו.

עוד התגלה בתחקיר כי רובה קרלו ששימש את המחבלים בפיגוע הנוסף לא פעל, ובכך נמנעו נפגעים נוספים. גורמי ביטחון אומרים כי ההנחיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להפוך את אזור שער שכם לשטח סטרילי לא יישימה, משום שאלפי פלסטינים עוברים בשטח המדובר במהלך חודש הרמדאן.

ראש הממשלה הגיע לבית הוריה של הדס בליווי רעייתו שרה. "קראנו את הפוסט המצמרר של הדס, אמר נתניהו, "פשוט קרע לנו את הלב". הוא השתתף בצערה של המשפחה והוסיף: "אנחנו באנו להצדיע להדס, להרכין ראש לזכרה, להיות אתכם, זה פשוט אובדן נורא".

בווידאו: דבריו של נתניהו בבית הוריה של הדס ז"ל

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_miv19bb180617_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_smh0v1qv' duration='48'']

חברתה של הדס מלכא: "היא הייתה אדם מדהים"

חברתה של מלכא, סמ"ר שילת ביטון, ששירתה איתה באותה יחידה, סיפרה ל"חמש עם רפי רשף" שמלכא הייתה אדם חייכני ומיוחד. בהמשך התייחסה לשירות באזור שער שכם. "אין סיבה לפחד שם כי מכשירים אותנו להיות לוחמים. תמיד אומרים לנו להיות עירניים ולאבטח אחד את השני".

כזכור, הדס מלכא נדקרה למוות בפיגוע ביום שישי בשער שכם בירושלים, לאחר שקט יחסי של מספר שבועות באזור. מלכא בת ה-23 הוקפצה מספר ימים לפני האירוע כדי לתגבר את כוחות הביטחון בעיר במסגרת היערכות המשטרה לתפילות הרמדאן.

בתגובה לפיגוע, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון את האפשרות להפוך את אזור שער שכם לשטח סטרילי. כמו כן, כוחות צה"ל פעלו אמש בכפר דיר אבו משעל, ממנו יצאו מבצעי הפיגוע.

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_rafi180617friend_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2wz4if1v' duration='203'']