חברותיה של הדס מלכא סופדות לה: "היית נסיכה, לא מגיע לך סוף כזה"

דקות ספורות לפני מותה שלחה רס"ר מלכא הודעה לחבריה "שבת שלום לחברים האהובים עליי" עם תמונת סלפי בה היא מצולמת בשער שכם בו נרצחה. "אני לא מצליחה לעצור את הדמעות", ספדה לה חברתה

צילום סלפי של שוטרת מג"ב הדס מלכא לפני הירצחה בירושלים
צילום סלפי של שוטרת מג"ב הדס מלכא לפני הירצחה בירושלים | צילום: ללא קרדיט

רס"ר הדס מלכא שנרצחה בפיגוע המשולב אמש (שישי) בירושלים צילמה תמונת סלפי אחרונה דקות ספורות לפני מותה ושלחה אותה בקבוצת הוואטסאפ של חברות ילדותה.

בתמונה נראית הדס מחייכת בשער שכם באותו המקום בו נרצחה לוחמת מג"ב רס"ר הדר כהן בת ה-19 בפיגוע בשנה שעברה. את התמונה היא שלחה עם המשפט "שבת שלום לחברים האהובים עליי".

לכתבות נוספות בחדשות 10:

מה משמעות קבלת האחריות של דאע"ש על הפיגוע בירושלים?

"נאבקה במחבל": רס"ר הדס מלכא היא ההרוגה בפיגוע המשולב בשער שכם
פיגוע משולב בשער שכם: לוחמת מג"ב נפצעה אנוש, 3 מחבלים נורו למוות

מלכא, בת 22 מגבעת עזר, שירתה במשמר הגבול במהלך שירותה הסדיר כאשר לפני כשנה ושלושה חודשים היא התגייסה לשירות קבע, במסגרתו שימשה כמפקדת. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים ושלוש אחיות. הלווייתה תיערך ב-00:30 בבית העלמין באשדוד.

חיילי פלוגת איתן של מג
חיילי פלוגת איתן של מג"ב, עם הדס מלכה שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים | צילום: פייסבוק

חוליה של שלושה מחבלים ביצעה את הפיגוע המשולב ברחוב סולטאן סולימאן שבאזור שער שכם. המחבלים נורו למוות. בזירה אחת בוצע ירי לעבר כוח משטרה ומג"ב וניסיון דקירה. בזירה שנייה נדקרה מלכא. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו לזירה ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב אנוש, שם נאלצו לקבוע את מותה.

אחד מדודיה של הדס מלכא ז"ל סיפר כי "היא התחילה את השירות שלה בחיל הים אבל נלחמה כדי לעבור למג"ב ולבסוף היא הצליחה, היא הייתה פטריוטית ובצבא היא פרחה, היא הייתה מגיעה מהצבא אל הבית תמיד עם חיוך ואף פעם לא התלוננה, הדגל של המדינה תמיד היה עבורה משמעותי, גם בבית הספר תמיד התנדבה, תמיר אחיה הגדול היה אמור להתחתן בעוד כחודש, כל ההכנות לחתונה כבר הסתיימו".

אורלי ברנס, אחת השכנות סיפרה הבוקר: ״בחורה מדהימה, היא גדלה פה וגרה פה, חייכנית, אהבה לעזור לזולת. משפחה עצומה שהתכוננה לחתונה של הבן הבכור, ועכשיו הם בצער גדול״.

הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בירושלים, בטיול של נבחרת הכדורסל של המועצה האזורית באר טוביה בשנת 2008 ביוון
הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בירושלים, בטיול של נבחרת הכדורסל של המועצה האזורית באר טוביה בשנת 2008 ביוון | צילום: מוא"ז באר טוביה

חברותיה של מלכא ספדו לה בפייסבוק שני בר חיים כתבה: "אני לא מצליחה לעצור את הדמעות אני לא קולטת שזה קרה בכלל. אני מכירה אותך מתקופת ירושלים ותמיד היית הנסיכה. יושבות על ארטיק במכמש ועושות אחת לשניה מחליק ב-4 בבוקר כי לוחמת או לא לוחמת חייבות להיות יפות! הטירונים שלך העריכו אותך ותפסו ממך כל כך. אני אוהבת אותך ומבקשת ממך לשמור על שאר משפחת מג״ב מלמעלה. כל כך לא נתפס חברה שלי תנוחי על משכבך בשלום".

חברה נוספת של מלכא, טל חג'ג' ספדה לה בפוסט בפייסבוק: "הדס שלי בן אדם הכי שמח ועם חיוך הכי מדהים בעולם .. התחלנו ביחד את הטירונות בהכי שכונה שאפשר ועברנו ביחד לבסיס באשדוד וגם שם היינו ביחד. עברנו ריתוקים, צחוקים, ומה לא. עד שהחלטת שאת הולכת לדרך שלך להיות במג"ב נחלמת על זה. עשית מה שיעשה לך טוב והמשכת בזה עד הסוף. כל מי שהכיר אותך זכה בבן אדם עם מלא חיים צחוק וחברה טובה. כואב לי כי פשוט לא מגיע לך סוף כזה. כואב לי שהקרבת את עצמך ואת החיים שלך. יום אחד נפגש שם ונצחק על הכל ביחד .. אוהבת

אותך לעולמי עד!"

גם חברתה ליאל אייל נפרדה ממנה בפוסט מרגש: "הבטחת לי שבפברואר אנחנו בדרום אמריקה, איך שיקרת לי ? הבטחת לי שביום הולדת שלי אנחנו ביוון , שבחודש ספטמבר אנחנו שבוע באילת , לאן הלכת תגידי לי?".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס אף הוא להירצחה של מלכא בשבתרבות ברמת ישי: "אני מכיר את משפחת מלכא, משפחה מפוארת מאשדוד. פגשתי את הדס ומשפחתה תמיד היו גאים בכך שהיא לוחמת מג"ב ועומדת בחזית." אמר הרצוג והוסיף כי "חיילות מבצעות את התפקיד הקשה הזה בעין הסערה ובעין החזית והדס הייתה שם ונלחמה במחבל בן עוולה. היא הגנה על אזרחי המדינה והיא פרח שנקטף בדמי ימיו. היא חלק משרשרת דורות שנלחמת להגן על אזרחי המדינה ועל קיומנו כאן בשלום ובביטחון".