"לא חוששים ממלחמה": חיזבאללה בסיור עיתונאים על גבול ישראל-לבנון

בצעד יוצא דופן, ערך ארגון הטרור סיור לעיתונאים באזור לבונה, מול היישובים שלומי וחניתה. בתדרוך סיפר קצין חיזבאללה כי ישראל הרחיבה את אמצעי המעקב והריגול מול יישוביה, כי היא חוששת לדבריו מ"פלישה" • מפקד אוגדת עוצבת הגליל: "אסור שהשקט היחסי יוליך אותנו שולל"

חיזבאללה ערך סיור לעיתונאים ליד הגבול בלבנון
חיזבאללה ערך סיור לעיתונאים ליד הגבול בלבנון | צילום: ללא קרדיט

לא כל יום רואים קצין במדי חיזבאללה במדים מספר בחופשיות על מערך ההגנה של צה"ל, מרחק נגיעה מהגבול עם ישראל, אך אירוע כזה התחולל היום (חמישי) בדרום לבנון, באזור לבונה שמול היישובים שלומי וחניתה.

הקצין ערך תדרוך עיתונאים, במהלכו סיפר על המידע שיש לכאורה בידי ארגון הטרור בנוגע להיערכות ישראל לעימות עם חיזבאללה. הוא אמר כי ישראל הקימה בשנה האחרונה מספר ביצורים והרחיבה את אמצעי המעקב והריגול מול יישוביה. לדבריו, הדבר מעיד כי ישראל חוששת מפלישה לשטחה.

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

המטאור מול אימת הממסד: תמונת מצב לקראת הבחירות בצרפת

תיעוד: מבקרים תקפו מאבטח בפתח חדר המיון בנהריה

גרמניה: קעקע על גבו את מחנה ההשמדה אושוויץ - ונשלח למאסר

"בין האמצעים שישראל נוקטת היא הקמת סוללה גבוהה, על מנת להקשות מעבר לוחמי חי"ר של הארגון", אמר הקצין. כאשר נשאל לגבי מלחמה עתידית עם ישראל, הוא השיב: "אין זה בסמכותנו לענות על שאלה זו. אנו לא אומרים מה יעשה החיזבאללה אלא אומרים את מה שהאויב חושב או מניח. אנו גורם צבאי שמחויב להוראות דרג ההנהגה.

בסיום אמר איש חיזאללה - "אנו לא חוששים ממלחמה ולא מהססים ואם היא תכפה עלינו הרי שננצח בה בעזרת אללה".

במקביל לתמונות מהטלוויזיה הלבנונית, נשא היום דברים תא"ל אמיר ברעם מפקד אוגדה 91, עוצבת הגליל, האחראית על גבול לבנון, והזהיר מרגיעה השוררת לכאורה באזור. "השקט היחסי בגזרה כפי שנראה הדבר למתבונן מן החוץ, אסור שיוליך אותנו שולל", טען ברעם בטקס חילופי מפקד חטיבה 769 במחנה גיבור.

"כוונותיהם של אויבנו מעבר לגדר לא השתנו, זוהי המציאות האסטרטגית במזרח התיכון שלא עושה את העניין לכדאי בעבורם כעת, אבל הם מתכוננים", הוסיף מפקד אוגדה 91.