ירי בוצע לעבר כוח סמוך לגדר הרצועה; צה"ל השיב באש לעבר מטרות חמאס

אש נפתחה לעבר כלים כבדים שעבדו בסמוך לגבול בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לאחד הכלים. בתגובה השמידו מטוסי חיל האוויר וטנק של צה"ל מטרות חמאס באזור העיירה בית לאהיא

עשן מיתמר ברצועת עזה בעקבות תקיפת חיל האוויר
עשן מיתמר ברצועת עזה בעקבות תקיפת חיל האוויר | צילום: ללא קרדיט
זירת הפגיעה של רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון
זירת הפגיעה של רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון | צילום: ללא קרדיט

שוב ירי לדרום: אש מנשק קל נורתה אחר הצהריים (חמישי) לעבר כוח הנדסי שעבד סמוך לגדר באזור צפון רצועת עזה. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק נגרם לאחד הטרקטורים שעבדו שם.

בתגובה לירי תקפו והשמידו מטוסים וטנק של צה"ל שתי מטרות של ארגון חמאס באזור העיירה בית לאהיא שבצפון רצועת עזה. לדברי מקורות פלסטינים, הטנק ירה לפחות חמישה פגזים לתוך שטח הרצועה.

אמש נורתה רקטה מכיוון הרצועה לעבר יישובי עוטף עזה. היא נחתה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, ובתום סריקות נמצאה הבוקר הרקטה.

 

>> התחממות בדרום - כתבות נוספות בנושא:

דוח המבקר על צוק איתן - כתב אישום חמור נגד המערכת הפוליטית

ראש אמ"ן: עזה על סף משבר; סבירות נמוכה לעימות מול חמאס וחיזבאללה

דוח המבקר: האם ישראל בשלה לנהל משא ומתן עם חמאס?

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי | צילום: חיים צח, לע"מ

למרות הירי לא נשמעה אזעקת צבע אדום, זאת ככל הנראה בשל העובדה שהמערכת איכנה את מסלול הרקטה והסיקה שהיא אינה צפויה לפגוע בשטח מגורים. זהו השיגור השני בתוך 48 שעות של ירי תלול מסלול מעזה לעבר ישראל.

ובתוך כך חשף אחר הצהריים מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, קשר בין ארגון חמאס ברצועה לדאע"ש בסיני, ופעולות טרור של הארגון בשטח עזה ובמצרים, זאת למרות הניסיונות של חמאס להתקרב למצרים באמצעות הצגת הארגון כממותן יחסית.

"בלאל בראהמה, פעיל חמאס-סלפי המקושר לדאע"ש בסיני ומגדולי המבריחים, שחמאס דיווחה כי נהרג בסיני, ואף הקימה לו סוכת אבלים - חי ומטופל רפואית על ידי אדוניו בחמאס ברצועה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "בלאל מקבל משכורת רשמית מהזרוע הצבאית, ומטופל בעזה ע"י פעיל הזרוע הצבאית, ג'האד כחלות, המקורב לבכיריי הזרוע, שמתפקד כאחראי על הקשר עם פעילי דאע"ש בסיני".

עוד הוסיף: "חמאס משקרת במצח נחושה לשכנותיה ולמצרים הפועלת לבצע הרס תשתיתי של המנהרות, וזאת כשבשבוע הבא נציגי ארגון הטרור יוצאים במשלחת למצרים.אולי כדאי למשלחת בכירי החמאס להתייעץ עם בלאל כדי לדעת איזו מהמנהרות היא הטובה ביותר למעבר מעזה למצרים ולחסוך את זמן ההמתנה ברפיח".