שוב ירי בדרום: רקטה התפוצצה בחוף אשקלון - אין נפגעים

רקטה שנורתה מרצועת עזה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא נגרם כל נזק כתוצאה מהפיצוץ. אזעקת צבע אדום לא הופעלה, כנראה משום שהמערכת זיהתה שהירי יפגע בשטח פתוח • דיווח: חמאס פתח בימים האחרונים במבצע למעצר חברי ארגונים אסלמיים קיצוניים, האחראים לשיגור רקטות לעבר ישראל

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן
שיגור רקטה, ארכיון | צילום: רויטרס

המתיחות בדרום הארץ נמשכת. רקטת קסאם נורתה אתמול (רביעי) מכיוון רצועת עזה לעבר ישובי העוטף. היא נחתה בשטח פתוח סמוך לאחד הישובים במועצה האזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש כתוצאה מהירי.

אזעקת צבע אדום לא הופעלה, כנראה משום שהמערכת זיהתה את מסלול הרקטה והסיקה שאינה צפויה לפגוע באזור מגורים. זהו השיגור השני ב-48 השעות האחרונות ליישובי עוטף עזה והפעם השלישית בחודש האחרון שבה נופלות הרקטות בשטח ישראל.

>> לכתבות נוספות בנושא:

ראש אמ"ן: עזה על סף משבר הומניטרי; סבירות נמוכה לעימות מול חמאס וחיזבאללה

דוח המבקר: האם ישראל בשלה לנהל משא ומתן עם חמאס?

אזעקת צבע אדום נשמעה בצפון הנגב - התרעת שווא

בתוך כך, חמאס פתח בימים האחרונים במבצע למעצר חברי ארגונים אסלמיים קיצוניים, האחראים לשיגורי רקטות מרצועת עזה לישראל, כך דווח העיתון א-שארק אל אווסאט היוצא לאור בלונדון. מקורות פלסטיניים מסרו שארגון הטרור עצר מאות ממתנגדיו ברצועת עזה, והאשימם בתמיכה בדאע"ש ובשיגור ובייצור רקטות.

עוד נטען בדיווח כי 500 העצורים נשפטו בבית דין של הארגון. המקורות מסרו לעיתון כי חמאס פתח במבצע, לאחר שהושג הסכם עם מצרים בנושא.

רקטה שער הנגב
רקטה שער הנגב | צילום: ללא קרדיט

רק לפני שלושה ימים נורתה רקטה דומה לאזור שער הנגב, גם היא נחתה בשטח פתוח ולא גרמה נזק. בתגובה לירי ההוא, תקף צה"ל מטרות של ארגון חמאס ברצועה, כאשר מטוסים של חיל האוויר השמידו חמש מתקנים של חמאס ברצועת עזה. אחרי תקיפת צה"ל האחרונה, חמאס איים להגיב לתקיפה הבאה.

בחמאס אמרו לאחר תקיפות צה"ל בתגובה לירי הרקטוןת לפני יומיים: "לא נאפשר את המשך התקיפות על המוצבים שלנו ויצירת משוואה חדשה בינינו לבין ישראל - יהיה אשר יהיה המחיר".

לפני כשבועיים נודע על בחירתו של יחיא סינוואר למנהיג חמאס החדש ברצועת עזה וזוהי ההסלמה הראשונה בתקופת שלטונו. הוא היה כלוא בישראל במשך שני עשורים ושוחרר במסגרת "עסקת שליט". סינוואר נחשב לשונא גדול של ישראל, למרות שלמד במהלך מאסרו לדבר עברית באופן שוטף.

סינוואר בן ה-55 הוא ממייסדי ומבכירי הזרוע הצבאית של הארגון, "עז א-דין א-קסאם", ונחשב לדתי אדוק, אכזר, קר רוח ושטוף שנאה ליהודים. "בחירתו של סינוואר, האסיר המשוחרר, מהווה גאווה לתנועה", אמר עיסמאיל הנייה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. הוא גם התייחס לבחירת סינוואר כשאמר כי "מדובר בהליך דמוקרטי".

רקטה שנורתה מסיני ונפלה במועצה האזורית אשכול
רקטה שנורתה מסיני ונפלה במועצה האזורית אשכול

ב-20 בפברואר נורו שתי רקטות מאזור סיני לכיוון המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בעקבות הירי. על פי ההערכות, מי שביצע את הירי הוא סניף דאע"ש בסיני. תקיפה זו מגיעה לאחר שסוכנות הידיעות של הארגון דיווחה כי חמש מאנשי "המדינה האסלאמית" בחצי האי סיני נהרגו בתקיפת מזל"ט צה"לי.

בתחילת פברואר נורו ארבע רקטות לעבר העיר אילת והמועצה האזורית אילות: שלוש רקטות יורטו, אחת נפלה בשטח פתוח. ארבעה נפגעי חרדה פונו לביה"ח "יוספטל", לא נגרם נזק.