דיווח: 2 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל ברפיח; ישראל מכחישה

ברקע לירי הרקטות שארע באילת, דיווחים בתקשורת הערבית טוענים שבמהלך המתקפה נפצעו חמישה בני אדם והם פונו לבית חולים באזור. בצה"ל הכחישו את התקיפה. צבא מצרים: השמדנו שישה פתחים חדשים של מנהרות

צה"ל מפגיז את אזור רפיח בתגובה לניסיון חמאס לחטוף חייל
צה"ל מפגיז את אזור רפיח בתגובה לניסיון חמאס לחטוף חייל | צילום: רויטרס

 

המתיחות באזור הדרום ממשיכה. בתקשורת הערבית דווח היום (חמישי) כי שני בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו בתקיפה ישראלית על מנהרה שבאזור רפיח, שבדרום רצועת עזה.

מהדיווחים עולה כי כוחות ההצלה חילצו את הפצועים ופינו אותם לבית החולים. מנגד, בצה"ל טוענים כי לא התרחשה במהלך הלילה תקיפה ברפיח. מקורות ישראלים טענו בראיון ללאלג'זירה כי "הצבא המצרי הוא זה שאחראי על הירי באזור רפיח".

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

תיעוד: עימות בשוק מחנה יהודה בין שוטרים לבין חשודים בעישון סמים

תינוקת בת חצי שנה נספתה בשריפה בדירה בתל שבע

בינתיים, הודיע הצבא המצרי כי השמיד שישה פתחים של מנהרות חדשות בגבול עם עזה ועצר 15 מסתננים. לפי הודעת צבא מצרים, הצליחו כוחות הביטחון במהלך התקופה שבין ה-17 בינואר עד הארבעה בפברואר לחשוף את המנהרות ולאחר מכן להשמיד אותן.

ארבע רקטות נורו אתמול לעבר העיר אילת והמועצה האזורית אילות. שלוש רקטות יורטו, אחת נפלה בשטח פתוח. ארבעה נפגעי חרדה פונו לביה"ח "יוספטל", לא נגרם נזק. שתי אזעקות "צבע אדום" נשמעו בעקבות הירי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש, אך ארבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר.

שאריות של טיל ממערכת
שאריות של טיל ממערכת "כיפת ברזל" שיירטה את הרקטות שנורו לעבר אילת | צילום: ללא קרדיט

גורמים ערביים מעריכים כי החשוד בשיגור הרקטות הוא דאע"ש בסיני, אך גורמים אחרים טוענים כי מדובר בשיתוף פעולה בין הארגון לחמאס. כוחות המשטרה שערכו סריקות ברחבי העיר לא זיהו את זירת הנפילה. עם זאת, שאריות של טיל ממערכת "כיפת ברזל", שיירטה שלוש מהרקטות, נפלו בבריכה שבאחד ממלונות העיר.

בעקבות הירי, שוחח אלוף פיקוד דרום אייל זמיר עם ראש עיריית אילת, ובתום הערכת מצב הוחלט על חזרה מלאה לשגרה. צה"ל נמצא בתיאום עם המצרים למציאת האחראים לירי משטחים. עיריית אילת לא נתנה הנחיות מיוחדות לתושביה, "כיפת ברזל" תמשיך להישאר פרוסה בעיר.