ראש ממשלה בחקירה – גוברת ההערכה: המשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו

פרקליטות מחוז ירושלים צפויה להגיש בקרוב למשטרה את המלצתה בנוגע להגשת כתב האישום נגד נתניהו, וזו צפויה לכלול תשתית ראייתית לכתב אישום ב"תיק 1000". סעיף האישום הצפוי הוא של הפרת אמונים. היועמ"ש ופרקליט המדינה ייתנו את דעתם בנושא לאחר שיקבלו חוות דעת מסודרת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

המשטרה נמצאת בישורת האחרונה בחקירת שתי הפרשות בהן מעורב בנימין נתניהו, והערב (ראשון) נודע לחדשות 10 כי גוברת ההערכה שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד רה"מ ב"פרשת המתנות" בסעיף הפרת אמונים.

המלצת המשטרה צפויה לעבור לידי פרקליטות מחוז ירושלים, הרואה עין בעין עם המשטרה את חומרי החקירה, בשבועות הקרובים. במקביל, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן עדיין מתלבטים האם לאשר את הגשת כתב האישום - וזו תינתן רק לאחר שהפרקליטות תעביר חוות דעת מסודרת לאור המלצות המשטרה.

>> ראש ממשלה בחקירה - כתבות נוספות:

הערכה במערכת הפוליטית: אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו - נלך לבחירות

יאיר נתניהו - המתנה היחידה שקיבלתי ממילצ'ן הייתה בובה בגיל 6

פרקליט המדינה: "מאשימים אותנו בשיקולים פוליטיים? שטויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בנוגע לפרשה השנייה בה מעורב ראש הממשלה, פרשת "מוזס-נתניהו", ההכרעה תהיה משפטית ולא עובדתית מכיוון שהעובדות בתיק מאוד ברורות, בעיקר הטקסט שנשמע בהקלטה. הניתוח של אותו טקסט הוא משפטי וכנראה שלא יצליחו להגיע כראוי למה שקורה בתוך "ידיעות אחרונות" לבין מה שנאמר, לכאורה, בין השניים.

מוקדם יותר היום התייחס המפכ"ל אלשיך לחקירת ראש הממשלה, ואמר כי זו נמצאת בישורת האחרונה שלה: "ייקח לנו עוד כמה שבועות להגיש את מסקנותינו ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות, בחלק מהנושאים ב'תיק 1000' וב'תיק 2000' הגענו מבחינתנו לחקר האמת".

בתוך כך, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר היום בראיון ל-103FM כי ייתכן ואיש העסקים ארנון מילצ'ן יזם את החקירה נגד נתניהו ורמז שייתכן שהוא הפך להיות מודיע של ראש אגף החקירות במשטרה, מני יצחקי: "הייתה פה כנראה חברות וידידות וכנראה מישהו התהפך פה מתוך אינטרסים אחרים. זה שהוא (מילצ'ן) התהפך עליו זה אומר שיש מוטיבציה להפיל אותו ולכן יש גם מוטיבציה לשקר ולהגזים. אם זה נכון שמילצ'ן סיפר את זה (אישר את דבריו בנוגע למתנות לנתניהו) אז הוא איש בזוי".

מקורבי מילצ'ן הגיבו לדבריו של ח"כ אמסלם: "מביך ומדאיג לראות את קמפיין ההשמצות שנפתח הבוקר מטעם נושאי כלים הפועלים בשירות בעלי אינטרס, כנגד אדם שהקדיש את חייו לביצור בטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל וניצל את קשריו הענפים לחיזוק הקשר הדיפלומטי הדיסקרטי עם מדינות ומנהיגים ברחבי העולם".

"תמוה לראות כיצד פועלים נושאי כלים מתודרכים דווקא כנגד מי שהפך בשנים האחרונות לכתובת לסיוע ללוחמי צה"ל, לזרועות הביטחון ולארגונים יהודים וציוניים בכול העולם, בלב פתוח ורחב ובהיקפים חסרי תקדים. מר מילצ'ן יפעל להגן בכל דרך על שמו ועל שמה הטוב של משפחתו ושל עובדיו המסורים והנאמנים למול הגורמים המסבים לו, למשפחתו ולעובדיו סבל וכאב מיותר", אמרו המקורבים.

מקורבי נתניהו: "ראש הממשלה לא תידרך איש נגד ארנון מילצ'ן, שאת תרומתו למדינת ישראל הוא מכיר ומוקיר היטב". מטעמו של ראש הממשלה נמסר בנוסף: ״בין משפחת נתניהו לבין משפחת מילצ׳ן קיימת חברות עמוקה מזה עשרות שנים. כל הטענות נגד מילצ׳ן, שנשמעות לאחרונה, הן לחלוטין משוללות יסוד והן בניגוד גמור לדעתם של ראש הממשלה ורעייתו״.