פרסום ראשון: הפרקליטות בודקת האם ראש המוסד קיבל טובות הנאה מהמיליארדר האוסטרלי

כחודש וחצי לאחר שנחשף בחדשות 10 אודות הקשר בין יוסי כהן לג'יימס פאקר, החליטה פרקליטות המדינה לפתוח בבדיקה רשמית האם כהן קיבל טובות הנאה מהמיליארדר האוסטרלי. פרקליט המדינה יצטרך להחליט האם לפתוח בחקירה או להמשיך בבדיקת המקרה. בידי המשטרה ראיות נוספות שעוד לא נחשפו לציבור

נתניהו וכהן בטקס חילופי ראש המוסד
נתניהו וכהן בטקס חילופי ראש המוסד | צילום: קובי גדעון, לע"מ

פרקליטות המדינה החליטה לבדוק האם המיליארדר ג'יימס פאקר העניק טובות הנאה לראש המוסד, יוסי כהן, כפי שנחשף בעבר בחדשות 10. במקביל, בנו של ראש הממשלה, יאיר, מסר את עדותו במשטרה.

הפרקליטות החלה לבדוק לפני כחודשיים האם ג'יימס פאקר, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נתן טובות הנאה ליוסי כהן בכך שהעניק לו כרטיסים בשווי אלפי שקלים להופעתה של הזמרת מריה קארי, ארוסתו לשעבר של פאקר, בישראל בשנת 2015. בנוסף, נבדק האם פאקר שילם על חדר בבית מלון בו שהה כהן, ששימש בזמן ההופעה כראש המל"ל.

 

>> "ראש ממשלה בחקירה" - כתבות נוספות:

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מוסר עדות ב"פרשת המתנות"

אלשיך על חקירת נתניהו: "לא תהיה ארוכה, לא נהיה חלק מהחגיגה"

היועמ"ש על חקירת נתניהו: אשקול לחשוף את ההקלטות במלואן

פרקליט המדינה שי ניצן יצטרך לבחון את המקרה ולהחליט כיצד להמשיך את בדיקתו של ראש המוסד: האם לפתוח נגדו בחקירה או להמשיך בבדיקה. בדיקתו של כהן מתקיימת במקביל לכך שפאקר נמצא במרכז של "פרשת המתנות", כשלפי החשד הוא ואיש העסקים ארנון מילצ'ן הרעיפו מתנות על ראש הממשלה.

בתוך כך, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מסר במשך מעל לארבע שעות עדות בנוגע לפרשת המתנות בה מעורב אביו במשרדי יחידת להב 433. חוקרי המשטרה אימתו אותו בנוגע למתנות שהוא קיבל, לכאורה, ופירט את מערכת היחסים שלו עם ג'יימס פאקר. לדברי נתניהו הצעיר, הוא והמיליארדר האוסטרלי פשוט חברים קרובים שמבלים ביחד, ואף במספר הזדמנויות נתניהו נשאר לישון בביתו של פאקר. עוד אמר נתניהו כי החברות בין השניים לא קשורה לעובדה כי אביו הוא ראש הממשלה.

צילום: חדשות 10

מוקדם יותר היום נחקר במשטרה גם נוני מוזס, המו"ל של "ידיעות אחרונות", במשך כ-8 שעות. בחדר סמוך, לא רחוק ממנו, הגיע עמוס רגב, העורך הראשי של העיתון "ישראל היום", למסור עדות בנוגע להקלטות שבין ראש הממשלה נתניהו למוזס. מוזס לא צפוי להיחקר מחר ועדיין לא נקבע המועד הבא בו ייחקר.

ראש הממשלה עצמו צפוי להיחקר לפחות עוד פעם אחת במסגרת הפרשות השונות בהן הוא מעורב. למשטרה יש בידיה ראיות נוספות שהן לא תמלילים או שיחות שהוקלטו, והציבור טרם נחשף אליהן. היועמ"ש מנדלבליט יצטרך בקרוב לקבל הכרעה רשה במיוחד - האם להגיש נגד נתניהו כתב אישום או לסגור את התיקים.

מוקדם יותר היום התייחס לראשונה המפכ"ל אלשיך לפרשה, ואמר כי הוא מניח שהחקירה לא צפויה להיות ארוכה מאוד. "אנו עושים זאת הכי מהר שאנחנו יכולים, איש לא מפריע לעבודתנו המקצועית. אם יסתבר שיש עבירות מאחוריהן יהיו ראיות מסודרות, אז המשטרה עשתה את תפקיד. לא המשטרה היא זו שתחליט לגבי כתב אישום אלא היועמ"ש מנדלבליט", אמר אלשיך.

ארנון (נוני) מוזס
ארנון (נוני) מוזס | צילום: חדשות 10