הערב: ראש הממשלה נתניהו ייחקר בביתו

צוות בכיר של חוקרי לה"ב 433 יגיע למעונו של נתניהו והוא צפוי לעמת אותו עם הראיות החזקות שנאספו נגדו. לפחות אחד מאנשי העסקים הנחקרים בפרשה הוא בעל אינטרסים כלכליים בישראל. ח"כ דוד ביטן ל"אורלי וגיא": "לא צריך להתייחס לכל דבר שאומרים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר היום (שני) באזהרה בחשד לקבלת טובות הנאה מכמה אנשי עסקים.

צוות בכיר של חוקרי לה"ב 433 יגיע במהלך הערב לביתו של נתניהו והוא צפוי לעמת אותו עם הראיות החזקות שנאספו נגדו, בהם עדות של מקורב לשעבר לראש הממשלה.

ללא קשר לחקירה, החליט ראש הממשלה לא לקחת חלק בהלוויתו של שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן, שתתקיים היום ב-12:00, זאת בגלל סידורי האבטחה הכרוכים בכך. משפחתו של נאמן ביקשה להמנע מסידורי אבטחה שיכבידו על המגיעים להלוויה ונתניהו קיבל את בקשתם.

>> לכתבות נוספות בנושא

חקירת נתניהו: אחד העדים הינו מקורב של ראש הממשלה

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר יודע על מה ייחקר במשטרה?

נתניהו: "החייטים יכולים להמתין עד לתפירת החליפות לאופוזיציה"

בתוך כך, לחדשות 10 נודע אתמול כי לפחות אחד מאנשי העסקים הנחקרים בפרשה הוא בעל אינטרסים כלכליים בישראל. גורמים משפטיים בכירים הוסיפו לחדשות עשר כי החשדות נגד נתניהו על קבלת טובות הנאה מאנשי עסקים נכללים בקשת רחבה של עבירות ממרמה והפרת אמונים ועד שוחד.

וילונות כהים שנתלו בכניסה למעון רה
וילונות כהים שנתלו בכניסה למעון רה"מ בירושלים, לפני חקירת ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 10

ביטן: "מציע לחכות לסיום החקירה"

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, התייחס לחקירת ראש הממשלה בתוכנית "אורלי וגיא": "יצא לי לעקוב אחרי חקירות משטרה של אנשי ציבור ותמיד יש הפתעות וצצים דברים חדשים. אני מציע לחכות לסיום החקירה. לא צריך להתייחס לכל דבר שאומרים".

ב-29 בדצמבר פורסם לראשונה בחדשות 10 כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. ההוראה הועברה לראש אגף החקירות במשטרה, כשבפועל היא מאשרת לזמן את נתניהו לחקירה באזהרה.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת בימים האחרונים: "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח וכך יהיה גם לגבי הטענות המתפרסמות בתקשורת כעת. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום - כי אין כלום".

צפו בח"כ ביטן מתייחס לחקירת רה"מ בתכנית "אורלי וגיא":

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_bitan01022017_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_v491004u' duration='23'']