חקירת נתניהו: אחד העדים הינו מקורב של ראש הממשלה

החקירה נגד ראש הממשלה מתקדמת כאשר כיום נודע כי אחד העדים בחקירה נחשב מקורב ביותר לנתניהו ונתן למשטרה את רוב החומר המפליל נגדו. המשטרה טרם גייסה עד מדינה. גורם בכיר: החקירה צפויה להיות קצרה מהבדיקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

החקירה נגד ראש הממשלה תופסת תאוצה והיום (שישי) מתגלה כי אחד העדים בחקירה נחשב מקורב מאוד לנתניהו ונותן את רוב החומר המפליל נגד ראש הממשלה. יחד עם זאת המשטרה, לפי שעה, לא גייסה עד מדינה, אולם מבצעת ניסיונות לגיוס אחד.

גורם שמכיר את חומר החקירה מהפן המשטרתי אומר כי החקירה צפויה להיות קצרה מהבדיקה. החוקרים כבר ביצעו פעולות חקירה רבות ואספו חומר רב ולכן החקירה לא צפויה לארוך זמן רב. גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צפוי למסור עדות.

לכתבות נוספות בחדשות 10:

סקר "שישי": מפלגת "יש עתיד" עם מספר המנדטים הגבוה ביותר, "המחנה הציוני" בצניחה

המטה ללוחמה בטרור: אזהרת מסע חמורה לישראלים בהודו

מפלגת הימין הקיצוני ההונגרית פרסמה ברכת חנוכה - ועוררה את זעם תומכיה ואת זעם היהודים

במסגרת התגלגלות הפרשה הגיע מידע ליועץ המשפטי לממשלה בדבר ראיות מוחשיות לקבלת טובות ההנאה מלפחות שני עסקים. אחד העדים שנתן את החומר המפליל הוא המקורב לראש הממשלה, שזהותו עדיין אינה ידועה. היועמ"ש הורה על פתיחה בחקירה בעקבות מידע זה.

נתניהו צפוי להיחקר במהלך השבוע הקרוב. חוקרי המשטרה מכוונים שהחקירה תהיה לקראת אמצע שבוע הבא - ביום שלישי או רביעי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב פורסם לראשונה בחדשות 10 כי נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה לפחות משני אנשי עסקים בסכומים משמעותיים, אבל אין חשד כי נתניהו גמל לנותני טובות ההנאה בפעולה הקשורה בתפקידו. סעיפי החשד העיקריים הם הפרת אמונים וקבלת מתנות שלא כדין. מערכת אכיפת החוק שומרת על זהות אנשי העסקים בסוד כדי לא לשבש את החקירה.

החקירה מחולקת לשתי פרשות; פרשה עיקרית ופרשת משנה. הראשונה נחשבת כמשמעותית יותר ומגובה בראיות.
לאחר שיתואם סופית המועד, צוות בכיר ביותר מאגף החקירות יגיע לבית ראש הממשלה לחקירה. החוקרים ביקשו מלשכת ראש הממשלה לפנות כמה שיותר זמן כדי שהחקירה תהיה יעילה.

הצוות יכלול את מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת ניצב כורש בר נור, ואת שני בכירי האגף, ערן קמין ויורם נאמן. שני האחרונים כבר לא ביחידה, אבל עקב הרגישות בתיק הם צורפו לצוות.

רה
רה"מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

לאחר חקירתו של נתניהו יוציא היועץ המשפטי לממשלה, הודעה מפורטת על המעבר מבדיקה לחקירה, ויסביר בין היתר מדוע העיכוב בהליך הבדיקה נמשך כל כך הרבה זמן. בכך יתמודד עם טענות מבית שהשיהוי לא היה מוצדק וסייע לנתניהו להתכונן לחקירתו. על טענה זו ישיב היועץ כי ממילא המידע המשמעותי עבר רק לפני שלושה שבועות.

היועץ גם יסביר את סגירת התיקים הנוספים שנבדקו, שלדבריו לא העלו אפילו חשד סביר. בעמדתו זו של היועץ תומכים רק כמה מבכירי המשרד ועוזריו של היועץ, אבל מתנגדים לה נחרצות גורמים נוספים שנחשפו לחומר החקירה מרשויות אכיפת החוק.

 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כל הפרשיות כביכול יתבררו כעורבא פרח וכך יהיה גם בנוגע לטענות שמתפרסמות בתקשורת. אנחנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום - כי אין כלום".