עמונה: רה"מ יפנה לבג"ץ ויבקש לדחות את פינוי המאחז בחצי שנה

בתום פגישה בין נפתלי בנט, איילת שקד, אביגדור ליברמן וראש הממשלה, סוכם כי המדינה תפנה לבג"ץ ותבקש לדחות את פינוי מאחז עמונה בחצי שנה, כדי למצוא פתרון משפטי להשארת היישוב או לפתרון העתקת המאחז לאדמות נכסי הנפקדים הסמוכים ליישוב

פינוי מאחז עמונה
פינוי מאחז עמונה | צילום: חדשות 10 צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס היום (חמישי) את שר החינוך, נפתלי בנט, שרת המשפטים, איילת שקד, ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, לדיון בעניין פינוי עמונה.

בתום הפגישה סוכם כי המדינה תפנה לבג"ץ ותבקש לדחות את פינוי מאחז עמונה הצפוי לדצמבר בחצי שנה, כדי למצוא פתרון משפטי להשארת היישוב במקומו הנוכחי או לפתרון העתקת המאחז לאדמות נכסי הנפקדים הסמוכים ליישוב, שכבר נתקל בקשיים.

>> לכתבות נוספות בנושא:

משבר עמונה מסתבך: אחת החלקות שיועדה להעתקת המאחז - בבעלות פלסטיני

בנט מודה: "אין סיכוי משפטי להצלת 9 הבתים בעמונה"

היועמ"ש מתייחס לפינוי עמונה: אישור חוק ההסדרה - סוף הדמוקרטיה

עם זאת, הסיכוי להסכמה של בג"ץ למהלך שכזה הינו אפסי. בנט ושקד אמרו לראש הממשלה כי במידה ולא יהיה פתרון לתושבי עמונה ובג"ץ לא יסכים לדחיית הפינוי, מפלגת הבית היהודי תתמוך בחוק ההסדרה.

לאחר הדיון, אמר גורם מדיני בתדרוך כי נתניהו, ליברמן והיועמ"ש מנדבליט החליטו על בקשה הדחייה כבר לפני ימים. "ראש הממשלה, שר הביטחון והיועמ"ש נדהמו לשמוע את התדרוך של בנט, כאילו ההחלטה לבקש דחייה מבג"צ באה כתוצאה מלחץ של הבית היהודי. בנט שוב משתמש בטכניקה הידועה של נטילת קרדיט על החלטות שנקבעו מראש.
מהותית, הבקשה לדחייה נובעת מהרצון להגיע לפתרון ללא אלימות. כל הדיבורים המיותרים סביב סוגיית עמונה רק מזיקים לתהליך", נאמר.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה לפרסום. "‏כרגיל הממשלה מחליטה שלא להחליט בעניין עמונה - ומחזירה את הכדור לבג"ץ. אחכ הם עוד יתלוננו על חוסר משילות ויתקפו את מערכת המשפט".

כזכור, השר בנט הודה לפני שלושה ימים כי אין סיכוי משפטי להצלת המאחז, וכי האפיק היחידי להשארתו על הקרקע הוא המהלך להעתקת היישוב לנכסי נפקדים הצמודים אליו. עם זאת, גם סיכויי ההצלחה של מהלך שכזה אינם גבוהים, לאחר שפלסטיני הגיש בקשה לבעלות על אחת מהקרקעות שיועדה להעתקת היישוב, דבר שצימצם את שטח החלקות ל-9.5 דונמים בלבד.