עימות בין ארדן לעודה על רקע פגישתו עם ברגותי: "שפלות מוסרית"

יו"ר הרשימה המשותפת נפגש עם הבכיר לשעבר בזרוע הצבאית של הפת"ח בכלא הדרים ועורר את כעסו של השר לביטחון פנים. ארדן: "להלוויה של שמעון פרס לא הגעת, אבל אין לך בעיה לבקר רוצח"? עודה: "כנראה שארדן חשב על הפוסט המתלהם בזמן שאישר לי להפגש עם ברגותי"

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אחרי ההצבעה עם הילד שלו
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אחרי ההצבעה עם הילד שלו | צילום: רויטרס
ראש הרשימה המשותפת, ח
ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה | צילום: חדשות 10

סערה פוליטית בעקבות ביקורו פגישתו של יו"ר הרשימה המשותפת, אימן עודה, עם האסיר, מרואן ברגותי, בכלא הדרים במסגרת הפגישות השגרתיות שהם עורכים ביניהם. הביקור עורר את זעמו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שתקף את עודה בדף הפייסבוק שלו.

לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, עודה וברגותי, בכיר לשעבר בזרוע הצבאית של הפת"ח, דנו בסוגיות המעניינות את העם הפלסטיני ואת ערביי ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 10

>> נשיא קולומביה זכה בפרס נובל לשלום

>> סערה בעקבות דברי בנט: "קיצה של המדינה היהודית-דמוקרטית"

>> יוצאי הפלמ"ח הפגינו נגד הנצחתו של רחבעם זאבי בשער הגיא

ברגותי אמר כי המסר שלו לעם הפלסטיני הוא ש"יש להאמין עמוקות כי סוף הכיבוש קרוב וכי הדבר החשוב ביותר הוא לפעול למען האחדות הפלסטינית". לאחר מכן שיבח את הרשימה המשותפת על כך שהיא נשארת מאוחדת למרות הנסיבות ועל השפעתה הרבה על דעת הקהל ועל התקשורת בישראל.

עודה אמר כי הוא "אופטימי בכל הקשור לסוגיות הלאומיות, הקטנות והגדולות, ומחזיק בחזון שלם סביב העימות מול הכיבוש".

מרואן ברגותי
מרואן ברגותי | צילום: רויטרס

נציין כי חבר הכנסת לשעבר חיים אורון היה מבקר את ברגותי באופן קבוע ובתקופות מסויימות אחת לחודש. בנוסף, הוא אף היה מעביר מסרים בינו לבין ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואריק שרון.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב בתגובה בדף הפייסבוק שלו. "אני רוצה לדבר אתכם על ח"כ איימן עודה. מנהיג פוליטי של מפלגה גדולה בכנסת ישראל. אתמול עודה ביקר בכלא את הרוצח ברגותי. זו לא הפעם הראשונה שהוא מבקר אצלו. זה מאד חשוב לאיימן לבקר אצלו. בעבר הוא גם הבטיח שהוא וברגותי "יצעדו יחדיו בירושלים".

עוד הוסיף ארדן כי "ידוע שאני ממעט להתלהם ולעלות את הטונים, גם כשהדם באמת רותח. אני תמיד מעדיף דיון ענייני. אבל עודה שוב חצה קו אדום. באיזה עולם אנחנו חיים, שראש מפלגה בכנסת ישראל פוגש טרוריסט כמו ברגותי שאחראי באופן ישיר לפיגוע "בבית מעריב" בו נדקרו למוות רס"ר סלים בריכאת ואליהו דהן?"

בהמשך דבריו כתב כי "אתה באמת לא מבין את השפלות המוסרית שיש בביקור וההערצה הזו לאדם שהורשע בבית משפט ברצח בכוונה תחילה, סיוע לרצח ושידול לרצח? זה המודל שלך? להלוויה של שמעון פרס, איש שהעלה על נס את הדו קיום בין ערבים ליהודים לא הגעת, את זכרו ופועלו בחרת לחלל יחד עם כל חברי הכנסת ברשימה שלך. אבל מרואן ברגותי, שאחראי אישית לעשרות ומאות הלוויות ושכול של חפים מפשע - אותו אין לך בעיה לבקר?".

נציין כי בסמכותו של ארדן להורות לשב"ס למנוע ביקור שכזה, אבל צריך בשביל כך חוות דעת משפטית הטוענת שמדובר בביקור מסוכן מבחינה ביטחונית.

האישור שקיבל עודה לבקר את ברגותי

עודה הגיב לדבריו של השר לביטחון פנים: "השר ארדן הוא זה שמאשר באופן אישי כל פגישה של ח"כ עם אסיר פוליטי. כנראה שבזמן שאישר את פגשתי עם מרואן ברגותי, כבר התחיל לנסח את הפוסט המסית והמתלהם שלו. מטריד לראות את השר הממונה על המשטרה הופך את הזירה הפוליטית לזירה של איומים והפחדות. איומים לא יסיטו אותנו מלהמשיך להאבק למען השלום ולמען שותפות אזרחית המבוססת על שיוויון וכבוד הדדי".