נאום נתניהו בעצרת האו"ם: רה"מ מאותת למדינות הערביות – אך נדרש צעד דרמטי

נראה היה כי רה"מ היה מאוד נינוח בנאום שנשא הערב בעצרת הכללית של האו"ם, והוא אפילו התייחס בפומבי למדינות ערב המקיימות יחסים סמויים עם ישראל. עם זאת, נראה כי אלה לא מתכוונות "להוציא מהארון" את היחסים עם ישראל – אלא אם זאת תבצע צעדים דרמטיים בנוגע למו"מ עם הפלסטינים

רה"מ נתניהו נואם בעצרת האו"ם בניו יורק
רה"מ נתניהו נואם בעצרת האו"ם בניו יורק | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם, וקרא למדינות העולם להניח את הנשק הדיפלומטי נגד ישראל באו"ם - ולהתחיל לשתף איתה פעולה.

הנאום החל בכך שנתניהו אמר כי בשונה מהאו"ם, מדינות העולם צועד לכיוונה של ישראל ושהוא מבין שניתן להתקדם איתה ולעשות איתה עסקים - וגם בעולם הערבי המתון. עוד אמר ראש הממשלה כי כל עוד ההסתה ברשות הפלסטינית נמשכת, וזו לא מכירה בישראל כמדינת העם היהודי, לא יהיה ניתן להשיג שלום. "אני מחויב לשלום, אני מזמין את אבו מאזן לנאום מעל בימת הכנסת".

כתבות נוספות בחדשות 10:

>> רה"מ נתניהו נאם באו"ם: "מזמין את אבו מאזן לכנסת, אני אגיע לרמאללה"

>> שוב חשש לסלמונלה בדגני תלמה, הפעם ב"כריות נוגט"

>> אבו מאזן באו"ם: "על הארגון להכריז שב-2017 יסתיים הכיבוש הישראלי"

בנאומו באו"ם אמר נתניהו כי הדרך לשלום תהיה דרך מדינות ערב ואז דרך הפלסטינים, ולא ההיפך. עם זאת, למעט ירדן ומצרים שלהן הסכם שלום עם ישראל, מדינות ערב המקיימות יחסים סמויים עם ישראל לא יודו בכך בפומבי, אלא אם ישראל תעשה איזשהו צעד דרמטי בנוגע להסכם עם הפלסטינים.

זו לא הייתה אותה רטוריקה שאנו רגילים לקבל מנתניהו בנאומיו. היה לו חוש הומור, הוא "עקץ" את המדינות, הוא היה מאוד נינוח - זו לא הגישה הכעסנית המוכרת שלו, אלא גישה אחרת. ייתכן כי הדבר קרה בעקבות המפגש שלו עם הנשיא אובמה אתמול, כאילו ירד ממנו איזשהו נטל גדול מכתפיו.

למרות המחמאות שנתניהו קיבל על נאומו, היו כאלה שהרגישו כי הנאום חזר על דברים קודמים שראש הממשלה כבר אמר בעבר כמה וכמה פעמים. "שמענו אותו כבר עשרות ומאות פעמים, מי שאוהב את ישראל שלו קורבנית ותחת מתקפה קיבל את הסחורה שלו בשפע כמו בדרך כלל, זה היה נאום נטול בשורה או כותרות גדולות", אמר פרשן חדשות 10 רביב דרוקר.