תקרית בהולנד: חבר פרלמנט סירב ללחוץ את ידו של נתניהו

ראש הממשלה המבקר בהאג נפגש עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט ההולנדי. אחד החברים, שעל דש חליפתו ענד סיכה עם הדגל הפלסטיני, סירב ללחוץ את ידו נתניהו במחאה על "מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים". מחוקק אחר החרים את הדיון. נתניהו: "ראינו שוב דוגמה ברורה מי רוצה בשלום ומי לא"

חבר פרלמנט הולנדי מסרב ללחוץ את ידו של נתניהו
חבר פרלמנט הולנדי מסרב ללחוץ את ידו של נתניהו | צילום: ללא

מחאה בביקור הממלכתי: חבר בפרלמנט ההולנדי משך היום (רביעי) את תשומת לב כלי התקשורת במדינה כשסירב ללחוץ את ידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העורך ביקור בהאג. התקרית, שתועדה במצלמות התקשורת, אירעה כשנתניהו הגיע לפגוש את חברי ועדת החוץ של הפרלמנט ההולנדי. לעומתו, חבר מפלגת הירוקים במדינה החרים את הישיבה.

עוד בחדשות 10:

בסרטון הקצר נראה נתניהו לוחץ את ידי הנוכחים כאשר הוא הגיע אל המחוקק טונהאן קוזו שדחה את ידו של נתניהו והסתפק בהנהון לעברו. קוזו, חבר פרלמנט יליד טורקיה, נמנה על מפלגת Denk למען המהגרים ובעבר חבר מפלגת העבודה ההולנדית. בתמונות מהאירוע הוא נראה כשעל דש חליפתו סיכה ועליה דגל פלסטין.

פגישת נתניהו עם ועדת החוץ בפרלמנט ההולנדי
פגישת נתניהו עם ועדת החוץ בפרלמנט ההולנדי | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב המחוקק ההולנדי כי הצעד היה במחאה על המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים. "הפגישה של ועדת החוץ עם נתניהו הסתיימה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "בשעה שרחובות עזה אדומים מדם הילדים שנשפך בקיץ 2014, השטיח האדום נפרס כאן. זה לא היה ראוי ללחיצת יד", הוא הוסיף וסיים בתגית "לשחרר את פלסטין".

בעוד קוזו הגיע לישיבה והביע את מחאתו בפני ראש הממשלה הישראלי, הרי שריק גראשוף, חבר מפלגת הירוקים ההולנדים, לא נכח כלל בישיבה עם נתניהו, משום שלדבריו ישראל מסרבת לדון בשינוי "המדיניות ההרסנית כלפי הפלסטינים". לדבריו, "יש צורך בהפעלת לחץ והטלת סנקציות על ישראל".

נתניהו אמר בתגובה לתקרית: "ראינו היטב שוב דוגמה ברורה מי רוצה בשלום ומי לא. אני אמשיך להציג את עמדתה של ישראל בגאון בכל העולם ולחזק את מעמדה הבינלאומי. כמו שאמר מנחם בגין מי שמעקם את האף יישאר עם אף עקום". גורם בפמליית ראש הממשלה מסר בתגובה ש"השיחה עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט היתה טובה מאוד. רבים מהם הביעו אהדה ותמיכה בעמדותיה של ישראל". לדבריו, קוזו הוא "חבר פרלמנט ממפלגה קיצונית. מוסלמי ממוצא טורקי. הוא שם את ידו על החזה במקום ללחוץ יד. במעשהו הוא מעיד על עצמו".