מאות מפגינים בתחנת "רכבת מרכז": "החיילים שלנו 'אכלו' אותה"

מחאה נגד ההחלטה לא לבצע עבודה ברכבת בשבת. לשכת נתניהו: "הוא מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים". וגם, פירוט הקווים שעובדים במוצ"ש ומערך ההסעות של צה"ל

הפגנה בתחנת "רכבת מרכז"
הפגנה בתחנת "רכבת מרכז" | צילום: צילום מסך -

מחאה נגד ההחלטה לא לקיים עבודות ברכבת בשבת. מאות בני אדם הפגינו היום (שבת) נגד ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לאפשר את העבודות המדוברות. ההפגנה הייתה סוערת למדי והיא כללה חסימת צמתים ועימותים עם שוטרים. במהלך ההפגנה עוכב אדם אחד והוא שוחרר לביתו.

"הבת שלי חיילת והיא לא יכולה הייתה לראות את החבר שלה בגלל הסיפור הזה אם לא היינו מסיעים אותה", סיפרה אחת המפגינות, "20 שנים לא היינו בהפגנות, למעט לצערי בהפגנה של אחרי רצח רבין. החיילים שלנו אכלו אותה. כל מה שקרה התרחש בקלות. כאילו אנחנו לא קיימים. הממשלה צריכה לתקן החלטה שפגעה בחיילים ובפריפרייה".

גורמים בליכוד מסרו לחדשות 10 ש"נתניהו לא החליט האם לפטר את כץ. במקרה שבו כץ יקבל את מרותו של נתניהו הוא לא יפוטר כי לרה"מ אין אינטרס לפטר שר על רקע מאבק ציבורי. אם כץ ימשיך להוביל להסלמת המצב אז הוא יפוטר".

לכתבות נוספות בנושא >>

>> פרסום ראשון: נתניהו שוקל לפטר את השר ישראל כץ

>> משבר הרכבת: חברי הכנסת מהאופוזיציה דורשים דיון פגרה

>> אל תטעו: משבר הרכבת הוא מהלך של כץ לא פחות משל נתניהו

 

ההפגנה

 

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_hafgana09032016_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_60oh7us1' duration='34'']

מוקדם יותר, המשיך נתניהו לתקוף את שר התחבורה ישראל כץ. "מדובר במשבר יזום ומיותר מצידו השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי או לחליפין לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה בציבור הכללי", נמסר מלשכתו של נתניהו.

עוד הוסיפו כי "מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת. ניתן היה לבצע את העבודות במועדים אחרים שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי לא בנוסעים ולא בחיילים. למשל, ניתן היה לשלב את העבודות בהשבתת הרכבת לשמונה ימים שתתקיים בשבועות הקרובים באישור משרד התחבורה".

כמו כן, מסרו בלשכת משרד ראש הממשלה כי "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד.  ראש הממשלה מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכל כדי למזער למינימום את הפגיעה בציבורים הללו ביממה הקרובה".

לסיום אמרו בלשכת נתניהו כי "בהתאם לכך, סיכם ראש הממשלה עם שר הביטחון להעמיד אוטובוסים לרשות החיילים ביממה הקרובה, וכן מנחה ראש הממשלה את משרד התחבורה לתגבר את קווי התחבורה הציבורית בין ת"א לחיפה באוטובוסים נוספים".

תגבור אוטובוסים

בינתיים, באגד נערכו לעומס שנוצר בעקבות השבתת חלק מקווי הרכבת. "אגד, בתיאום הגורמים הבכירים והמקצועיים במשרד התחבורה, יתגבר באופן ניכר החל מהערב את קווי השרות בין ת״א לחיפה בשני הכיוונים", אמר היום (שבת) דובר החברה רון רטנר.

רטנר הוסיף כי התגבור יבוצע ב"אמצעות גיוס אוטובוסים מחברת הבת "אגד היסעים" וחברות אוטובוסים פרטיות לצורך מתן מענה של ממש לעשרות אלפי המשתמשים בתוואי הנסיעה מקרב החיילים והאזרחים כאחד. בשלב הראשון אנחנו נערכים להוספה של כ-50 אוטובוסים".

עוד אמר רטנר כי "פקחי ואנשי התנועה של אגד יפעלו הערב במתחמי התחבורה העיקריים ובתחנות המרכזיות מצאת השבת באופן מתוגבר כדי לוודא שהמבצע יתקיים ככל האפשר ללא תקלות. הציבור מתבקש להפגין קור רוח וסובלנות בתורים הצפויים במתחמי התחבורה".

אוטובוס של חברת
אוטובוס של חברת "אגד תעבורה" | צילום: ערן סורוקה

איך קווי הרכבת יעבדו

בעקבות השבתת הקווים, קו נהריה-סבידור מרכז יופעל באופן חלקי עד תחנת חוף הכרמל החך מהשעה 21:00 ועד סיום השירות. לא תהיה תנועת רכבות מבנימינה ועד סבידור מרכז. הקווים מדרום יופעלו עד תחנת סבידור מרכז בלבד. קו ת"א-נתב"ג-מודיעין לא יופעל במוצ"ש. הקו יחדש את פעילותו ביום ראשון בשעה 5:00.

ביום ראשון קו נהריה-סבידור-מרכז יופעל מנהריה עד בנימינה וחזרה בין השעות 5:00-19:00. לא תהיה תנועת רכבות מסבידור מרכז עד בנימינה. בקווי הדרום, קו מודיעין יופעל עד תחנת סבידור מרכז מהשעה 5:00. קווים באר שבע - הוד השרון ודימונה-באר שבע יופעלו כרגיל. יתר הקווים יופעלו עד תחנת סבידור מרכז בלבד. מהשעה 19:00 תנועת הרכבות תחזור לפעילות רגילה.

קו 274 של נתיב אקספרס יתוגבר ומסלולו יוארך מנהריה-עכו עד למרכזית חוף הכרמל. קו 251 של נתיב אקספרס מעכו יתוגבר ומסלולו יוארך עד למרכזית חוף הכרמל (חלק מהנסיעות יסתיימו במרכזית המפרץ וחלק בחוף הכרמל). בחיפה יתוגברו קווים מחוף הכרמל לתל אביב, חדרה ונתניה: קווים 900, 910 ובנוסף יופעל קו נוסף עד לארלוזורוב בת"א, קו 907.

בנתניה יתוגברו קווים של נתיב אקספרס, 601, 605 בין נתניה לת"א ובנוסף יפתח קו יעודי לסגירה, קו 651. קו 700 של אגד מחדרה יתוגבר במסלולו לכוון ת"א. בבנימינה, קו 872 של אגד מבינימינה לת"א יתוגבר במידת הצורך.

בהרצליה: קו 247 של מטרופולין בין הרצליה לת"א יתוגבר במוצ"ש בעוד שקווים 48, 90 ו-347 של מטרופולין יתוגברו ביום א'.

הסעות צה"ל

לוח הסעות של צה
לוח הסעות של צה"ל | צילום: צילום מסך -