נתניהו וליברמן הודיעו: נפעיל מערך הסעות לחיילים מתחנות הרכבת המושבתות

בניסיון להפחית מהביקורת הציבורית שעוררה השהיית העבודות טרם השבת ברכבת והשבתת הקו מת"א לחיפה, נפגשו ראש הממשלה ושר הביטחון. השניים הודיעו כי הסעות יצאו לבסיסי צה"ל ברחבי הארץ בכלל התחנות שיושבתו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

הולכים בין הטיפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שבת) עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, על רקע הכוונה להשבית את הרכבת מת"א לחיפה. השניים הודיעו כי במוצאי שבת וביום ראשון יפעיל משרד הביטחון הסעות לחיילים מתחנות הרכבת שאינן פועלות.

כזכור הורה אתמול נתניהו מעט לפני כניסת השבת להפסיק את עבודות פירוק המסילה בקו ת"א חיפה, חרף הסיכום עם שר התחבורה ישראל כץ. בתגובה הודיעו ברכבת כי העבודות יחודשו במוצאי השבת, ובשל כך צפוי קו הרכבת המרכזי להיות מושבת במוצ"ש, וככל הנראה גם ביום ראשון.

בסיעת המחנה הציוני, שם הודיעו כבר אתמול על הקמת מערך הסעות חלופי לחיילים במוצאי השבת, מתחו ביקורת על החלטת נתניהו וליברמן. "את מה שאנחנו הבנו והחלטנו לעשות כבר אתמול - הממשלה נזכרה לחקות ולעשות עכשיו", אמרו שם, "כמה אוטובוסים זה לא תחליף לקבלת החלטות וסדר עדיפויות לטובת כלל המדינה".

>> לכתבות נוספות בחדשות 10

מישראל לסוריה ובחזרה: סיפורה של המשפחה שנחלצה מציפורני דאע"ש

"למה המידע נשמר עד הבחירות?": השנים הקשות של בן אליעזר

חשופות: עולמן האפל של מועדוני החשפנות

 

העבודות להסרת מסילת הרכבת בת
העבודות להסרת מסילת הרכבת בת"א | צילום: רכבת ישראל

חברת הכנסת ציפי ליבני (המחנה הציוני) טענה כי "משבר הרכבת הוא תאונת שרשרת של קבלת החלטות". "אוטובוסים לחיילים זה חובה - אבל רק פלסטר שלא יכסה על פגיעה קשה באלפי אזרחים. כל החלטה ביממה האחרונה נובעת מלחץ אחר - ומעל כולם הצורך בהישרדות פוליטית".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) מתח גם הוא ביקורת קשה על נתניהו, במהלך אירוע שבתרבות שהתקיים בבאר שבע. "נתניהו מכר את החיילים בשביל דיל עלוב עם החרדים לטובת הישרדות הקואליציה שלו", אמר שמולי, "כשזה נוגע לעצמו, לנתניהו אין בעיה למכור את הכל, גם את החיילים שבמקום להגיע בצורה נוחה ובטוחה מתוזזים מהווילה בקיסריה".

נראה כעת כי נתניהו מנסה להפחית ממנו את הלחץ הציבורי בעקבות החלטתו מאמש, שכן המשמעות העיקרית של השבתת קו הרכבת מת"א לחיפה היא עשרות אלפי החיילים שיאלצו לחפש פיתרון תחבורתי אחר בדרך לבסיס. חשוב לציין שההשבתה צפויה לפגוע גם בתנועת רכבות פרבריות שעוברות במסילה המושבתת.

בנוסף פורסם אמש לראשונה בחדשות 10 כי על רקע המשבר בינו לבין שר התחבורה, ראש הממשלה נתניהו שוקל לפטר את כץ ולהעביר את התיק לגורם אחר במפלגתו או במפלגה אחרת בקואליציה. בהודעה שפרסם אתמול האשים נתניהו את כץ בכך שהוא "גורם למשבר מיותר מול החרדים ומערער את יציבות הקואליציה".