פרסום ראשון: נתניהו שוקל לפטר את השר ישראל כץ

נתניהו לא מסתפק בהוראה להשהות את עבודות הרכבת, וכעת שוקל גם להשעות את שר התחבורה. לחדשות 10 נודע כי נתניהו נועד עם גורמים שונים, וייתכן והוא יעביר את תיק התחבורה לגורם אחר בקואליציה. בתוך כך הודיעו ברכבת ישראל: הרכבות מת"א לחיפה לא יפעלו במוצ"ש

נתניהו וכץ
נתניהו וכץ | צילום: רויטרס

המתיחות בין השר ישראל כץ לראש הממשלה נתניהו הגיעה לשיא חדש: במהלך היום (שישי) דן ראש הממשלה נתניהו עם מקורביו בפיטורי השר כץ, ובמסירת תיק התחבורה לחברי כנסת אחרים מן הקואליציה - כך פרסם הערב העיתונאי ארי שביט בתכנית "שישי עם אילה חסון".

מוקדם יותר הודיע נתניהו על השהיית העבודות ברכבת בתל אביב בניגוד להודעת כץ, ואף תקף אותו באופן אישי. "כץ הפר את הבטחתו לסיעות החרדיות, לפיה לא יבוצעו עבודות כלשהן בשבת", נמסר בהודעה מטעם נתניהו, "זמן קצר לאחר מכן, אחר שנכשל בניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד, הדהים שר התחבורה את ראשי הסיעות החרדיות כשנתן הנחיות לבצע עשרות עבודות בשבת".

>> לכתבות נוספות בנושא:

הרבנים הראשיים נגד עבודות הרכבת בשבת: "אין בעבודות האלו פיקוח נפש"

כניעה לחרדים: רק 3 מתוך 17 עבודות רכבת שתוכננו לשבת יבוצעו

נתניהו נפגש עם המפלגות החרדיות: לא דרשו את פיטורי כץ

 

העבודות להסרת מסילת הרכבת בת
העבודות להסרת מסילת הרכבת בת"א | צילום: חדשות 10

כץ הואשם גם בכך שלמרות שהעבודות ניתנות לדחייה בשל העובדה שאינן פיקוח נפש, בחר להתיר 17 מתוך 20 העבודות שבוצעו בשבת. "אין דרך להבין את פעולותיו של כץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה", נטען בהודעה מטעם נתניהו, "ככל הנראה, כץ מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב שאינו מצוי בפרטים על-ידי חילול שבת שייצור משבר עם החרדים".

ובתוך כך הודיעו ברכבת ישראל כי בשל השבתת העבודות המפתיעה, הרכבות מתל אביב לחיפה לא צפויות להתחדש במוצאי השבת. עוד נמסר כי פי ההערכות, גם ביום ראשון, העמוס בחיילים, לא תפעל הרכבת על אותו הציר."העבודות הופסקו בעת שהצוותים הטכניים היו בעבודה ואף פירקו חלק מהמסילות צפונית לת"א לצורך תחזוקה", נכתב בהודעה מטעם הרכבת.