היום שאחרי: עשרות מטרות הותקפו בעזה, מספרי הנפגעים לא ידועים

גורמים בטחונים טוענים כי למרות התקיפה הנרחבת בעזה אין כוונה להסלים את המצב בעזה, ויש רצון לשמור על השקט שהושג בתום מבצע "צוק איתן" • 10 פעילים טורקים הפגינו מול הקונסוליה הישראלית באיסטנבול בתגובה להפצצות ואף ניסו לפרוץ למתחם הקונסוליה

תקיפה ישראלית ברצועת עזה
תקיפה ישראלית ברצועת עזה | צילום: רויטרס

Watch video!

אחרי שצה"ל ביצע הלילה (שני) עשרות תקיפות ברצועת עזה, מספרי הנפגעים עדיין לא ברורים ברצועה. עם זאת, זוהי תקיפה חריגה בהיקפה, שלא נראתה בגודלה בשנתיים האחרונות מאז תום מבצע "צוק איתן".

גורם צבאי בכיר אומר כי אין לצה"ל כוונה להסלים את המצב בעזה, ויש כוונה להמשיך ולשמר את השקט של השנתיים האחרונות שהוא הישג חשוב.

נשיא מצרים עבד אל פאתח א-סיסי
נשיא מצרים עבד אל פאתח א-סיסי | צילום: רויטרס

בתגובה להפצצות, 10 פעילים טורקים הפגינו מול הקונסוליה הישראלית באיסטנבול. 5 מהם נכנסו לתחום הקונסוליה ונעצרו על ידי המאבטחים במקום.

סיסי: "מצרים תומכת בכל המאמצים לפתרון הסכסוך הפלסטיני-ישראלי"

בתדרוך לכתבים מצריים, אמר נשיא המדינה עבד פתאח א-סיסי כי יחסי מדינתו עם ישראל והפלסטינים מאפשר לה לשמש כציר לפתרון הסכסוך. "נשיא רוסיה פוטין מוכן לארח את נתניהו ואבו מאזן לשיחות שלום ישירות", הוסיף.

"אני קורא לפלגים הפלסטיניים לקיים פיוס לאומי כדי לסייע בהקמת המדינה הפלסטינית", הוסיף סיסי, "השלום ישנה את פני המזה"ת, חוגים בישראל משתכנעים יותר ויותר בחשיבות השלום. מצרים נשענת על עקרונות אי התערבות בענייני אחרם, תמיכה ברצונות העמים ופתרונות בדרכי שלום", אמר הנשיא המצרי.

בתוך כך, שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, התייחס בתשובה לתלמיד תיכון ששאל האם פעולותיה של ישראל הן טרור. ״אין דבר הקושר בין ישראל לארגוני טרור חמושים, אין משהו גורף המוביל למסקנה זו. כמובן שהאלמנט הביטחוני חזק מאד בחברה הישראלית וזאת בהתאם להיסטוריה שלה״.