לראשונה מאז 2007: שר החוץ המצרי יגיע לישראל ויפגש עם נתניהו

שר החוץ של מצרים, סמאח שוקרי, יגיע היום לישראל לראשונה מזה תשע שנים. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ולדון עמו במצב הביטחוני בסיני ובמשא ומתן בין הרשות הפלסטינית לישראל. "הביקור היום חשוב מהרבה בחינות ומלמד על השינוי ביחסי ישראל-מצרים", אמר ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

סמאח שוקרי, שר החוץ של מצרים
סמאח שוקרי, שר החוץ של מצרים | צילום: רויטרס

לראשונה אחרי תשע שנים - שר החוץ המצרי יגיע היום (ראשון) לביקור בישראל. שר החוץ של מצרים, סמאח שוקרי, יגיע היום לירושלים וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו הפעם הראשונה מאז 2007 בה הדיפלומט המצרי מספר אחת יגיע לישראל.

"אני שמח לבשר שהיום יגיע שר החוץ המצרי סמאח שוקרי, אותו אפגוש אחר הצהריים ושוב בערב", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "הביקור היום חשוב מהרבה בחינות, הוא מלמד על השינוי שחל ביחסי ישראל-מצרים, לרבות קריאתו של הנשיא א-סיסי לקדם את תהליך השלום, גם עם הפלסטינים וגם עם מדינות ערב", הוסיף ראש הממשלה.

שוקרי ייפגש עם נתניהו בירושלים, והשניים צפויים לדון בסוגיות שונות, בהן המצב הביטחוני בסיני ובמשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי ביקורו של שוקרי הוא ביקור מכין לקראת ביקורו של נתניהו במצרים, אך לזה לא ניתן כל אישור מגורמים בירושלים.

יו
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בברלין | צילום: רויטרס

שוקרי ביקר בשבוע שעבר ברמאללה ונשא עמו מסר מאת הנשיא המצרי עבדל פתאח א-סיסי ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן.

לחדשות 10 נודע לפני כחודשיים כי במהלך המשא ומתן על הצטרפות "המחנה הציוני" לממשלה הנוכחית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג יזמו נסיעה משותפת למצרים, שם תכננו להיפגש עם הנשיא א-סיסי כדי להתניע יוזמה מדינית למגעים עם הפלסטינים.