ראש הממשלה נתניהו יוצא לביקור מיוחד באפריקה

נתניהו צפוי להיפגש עם ראשי המדינות ביבשת, ולדון עמם ביחסים בין מדינותיהם לישראל, בכל ההיבטים. גולת הכותרת של הביקור – טקס מיוחד לציון 40 שנה למבצע אנטבה. "כל אפריקה מתרגשת מהביקור הזה וגם אני מתרגש מאוד", אמר ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לאפריקה
ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לאפריקה | צילום: תקשורת ראש הממשלה

הצהרת נתניהו טרם העליה למטוס:

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר (ראשון) לביקור מיוחד באפריקה. נתניהו הגדיר את הביקור הזה כ"היסטורי", וטען כי צפויה להיות לו השפעה משמעותית על מדינת ישראל, בתחומים רבים.

הביקור הזה אמור להשיג שתי מטרות. האחת, לפתוח את השוק האפריקני לישראל. בשל כך, 80 אנשי עסקים ישראלים מתלווים לראש הממשלה נתניהו במסע הזה בארבע מדינות - אוגנדה, רואנדה, אתיופיה וקניה.

המטרה השניה היא מדינית - לנסות ולשפר את היחסים הדיפלומטיים של המדינות הללו עם ישראל. גולת הכותרת ללא ספק תהיה הטקס המיוחד בנמל התעופה באנטבה, לציון 40 שנה למבצע שחרור בני הערובה. מלבד נציגי המדינה וצה"ל, ישתתפו בטקס גם נציגי המשפחות השכולות, ושל הלוחמים שהשתתפו במבצע.

לפני עלייתו למטוס אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לביקור היסטורי באפריקה. הביקור ייפתח בפגישת פסגה עם מנהיגים משבע מדינות באפריקה שבאים במיוחד לאנטבה ואוגנדה כדי לקיים את הפגישה הזו, לקבל ראש ממשלה מישראל בפעם הראשונה מזה עשרות שנים על אדמת אפריקה. יש לו חשיבות גדולה מאוד למסע הזה גם מבחינה מדינית, כלכלית, ביטחונית ואני שמח שישראל חוזרת לאפריקה בגדול. אנחנו פותחים את אפריקה לישראל שוב."

הוא ציין גם את הערך הסנטימנטלי של הביקור, ואמר: "יהיה בביקור הזה מפגש מרגש באנטבה, במקום שבו התבצע מבצע החילוץ הגדול. ישתתפו בו גם חיילים שהשתתפו במבצע וגם כמובן חלק מהניצולים. כל אפריקה מתרגשת מהביקור הזה וגם אני מתרגש מאוד. "