פרסום ראשון: ארגוני ביון העבירו שלשום לטורקיה התרעה ממוקדת על פיגוע

ארגוני ביון העבירו מידע לטורקיה לגבי פיגוע באיסטנבול. ארה"ב הוציאה אזהרת מסע חריפה. מניין ההרוגים עלה ל-42 • וגם: שליח חדשות 10 מדווח מנמל התעופה "אטאטורק"

אמבולנסים בשדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, לאחר הפיגוע
אמבולנסים בשדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

הפיגוע אתמול (שלישי) בשדה התעופה שבאיסטנבול הוביל למותם של 41 בני אדם ופציעתם של 239. לחדשות 10 נודע כי שני ארגוני ביון זרים העבירו לארגון המודיעין הטורקי - MIT התרעה ממוקדת לגבי הפיגוע.

ארה"ב אף הוציאה אזהרת מסע חריפה לטורקיה אתמול בבוקר והזהירה את אזרחיה כי מתוכננת מתקפת טרור ביעד תיירותי במדינה.

כתוצאה מהפיגוע האטה הממשלה הטורקית את הפעילות של הרשתות החברתיות במטרה למנוע מהאינפורמציה המוטעית להגיע לציבור.

מקורות ביטחוניים בטורקיה טוענים כי המחבלים הגיעו לנמל התעופה בשתי מוניות כאשר הם ככל הנראה היו שייכים לתא דאע"ש שבו שבעה חברים. שניים מהמחבלים הם כנראה אוזבקים.

תיירים ונוסעים בשדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, לאחר הפיגוע
תיירים ונוסעים בשדה התעופה אתאטורק באיסטנבול, לאחר הפיגוע

במהלך היום נחשפו פרטים חדשים בנוגע למסלול שעשה אחד המחבלים. המחבל נכנס לנמל התעופה ורגע לפני הבדיקה הביטחונית פתח בירי. לאחר מכן רץ לעבר היציאה מאולם הנכנסים והתפוצץ סמוך ליציאה. בתוך כך, פורסמו בתקשורת הטורקית תמונות חדשות של המחבלים, בהם נראה כי הם לבושים במעילים שחורים במטרה להחביא את המטענים שאותם פוצצו.

ראש הממשלה הטורקי, בינאלי יילדירים, אמר כי "כל הסימנים מראים שמאחורי הפיגוע עומד ארגון המדינה האסלאמית". גם מקורות מוסמכים אחרים, בהם מומחים אמריקנים, טענו כי דפוס הפעולה של המחבלים, מצביע על כך שדאע"ש עומד מאחורי הפיגוע.

עוד נטען, כי ישנה סבירות גבוהה שסוג כזה של התקפות בוצע על ידי הארגון, בתגובה לתבוסות האחרונות שהוא נוחל בעיראק ובסוריה, בהם ההפסד הצורב בפלוג'ה. "הם אמנם הפסידו קרקע, אך רוצים להראות שהם עדיין קיימים", אמר מומחה ל-CNN.

לכתבות נוספות בנושא >>

נוסעים לאיסטנבול למרות החשש: "לא ישנתי כל הלילה"

טורקיה תחת מתקפת טרור: מדוע דאע"ש סימן את הטורקים?