ראש ממשלת טורקיה על גולדין ושאול: "נחליט איך לפעול בהמשך לפי התקדמות היחסים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם את פרטי הסכם הפיוס עם טורקיה, וזמן קצר אחריו גם ראש הממשלה הטורקי עשה זאת, ואמר כי המחסום העיקרי בעיכוב על הוצאתו לפועל של ההסכם היה המצב בעזה. בנוסף, התחמק ראש הממשלה הטורקי משאלת מואב ורדי, שליח חדשות 10 לטורקיה, האם היא תאלץ את חמאס להחזיר את גופותיהם של שאול וגולדין

ראש הממשלה הטורקי בינאלי ילדירים
ראש הממשלה הטורקי בינאלי ילדירים | צילום: רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדירים, התייחס לפני זמן קצר (שני) לשאלת שליח חדשות 10 באנקרה, מואב ורדי, על הסכם הפיוס בין ישראל למדינתו, ואמר כי לקח זמן רב עד שהצליחו לעבור את המחסום העיקרי שתקע את ההגעה לסיום השיחות - המצב הפלסטיני בעזה. לפי ההסכם, טורקיה תוכל להעביר ציוד וסחורות לעזה רק לאחר שישראל תערוך בדיקות של החומרים בנמל אשדוד: "מקווה שההסכם הזה יהיה פורה עבור העם שלנו ועבור העם בעזה".

"זה לקח הרבה זמן כי המחסום העיקרי היה המצב הפלסטיני בעזה. דיברנו על כך באריכות וקיבלנו החלטה לגבי זה", אמר יילדירים. "ביום שישי הבא תצא ספינה ראשונה לעזה ותביא ציוד הומניטרי דרך אשדוד, אז המצור הוסר. אנחנו גם נעבוד על מים, חשמל ובתי חולים בעזה. אני מקווה שההסכם הזה יהיה פורה עבור העם שלנו ועבור העם בעזה, שהאנשים שם חיים תחת מצב קשה של תנאים ולכן ההסכם הזה יהיה משב אוויר חשוב עבורם".

סגן הדר גולדין וסמ
סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול ז"ל | צילום: חדשות 10

עוד אמר ראש הממשלה הטורקי כי מדינתו תמשיך להגן על זכות הפלסטינים למדינה עצמאית, כדבריו: "האמברגו על פלסטין עומד להיות מוסר ומשפחות האזרחים שלנו שנהרגו על המרמרה יפוצו, אך הדבר החשוב ביותר הוא ההתנצלות של ישראל".

יילדירים נשאל גם על ידי ורדי האם היחסים בין המדינות אכן ינורמלו, והאם טורקיה תיאלץ את טורקיה להחזיר את גופות שני החיילים הנעדרים מאז "צוק איתן", אך התחמק מתשובה ברורה בנושא: "נדרשו שנים להגיע להסכם הזה ומדובר בצעד חשוב מאוד, שאחריו נחליט לפי התקדמות היחסים איך לפעול בהמשך. כדי ליישם את ההסכם הזה, יש דברים שממשלת ישראל וממשלת טורקיה צריכות לעמוד בהם", אמר.

כתב חדשות 10, מואב ורדי, שואל את ראש ממשלת טורקיה על אורון שאול והדר גולדין
כתב חדשות 10, מואב ורדי, שואל את ראש ממשלת טורקיה על אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 10