"איך אפשר להאמין למימרן כשכל יום הוא משנה גרסה?"

עורך הדין וויליאם גולד-נדל, מבכירי הפרקליטים בצרפת, דוחה בשיחה עם חדשות 10 את טענות ארנו מימרן על העברות כספים לראש הממשלה נתניהו. "אין כל הוכחה לכך שבוצעה העברה", הוא טוען. גם אם אכן לא היו הדברים, מה עשה נתניהו בחברת מי שנחשב כבר אז לאדם מפוקפק? "הבעיות במשפחה צצו רק אחרי שהסתיים הקשר", טענו בסביבת רה"מ

ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003
ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003 | צילום: mediapart/ הארץ

אחרי שטען שביצע העברה של מאות אלפי אירו לחשבונו האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומיהר לשנות את גרסתו בעקבות הכחשת לשכת נתניהו, פרקליט בכיר בצרפת הבהיר היום (שישי) בשיחה עם חדשות 10 כי אין כל ראייה שההעברה המדוברת בוצעה כלל. "הייתה לי גישה למסמכים. אני יכול לומר שאין כל הוכחה לכך שבוצעה העברה ממר מימרן למר נתניהו", הבהיר עורך הדין וויליאם גולד-נדל ל"שישי" עם אילה חסון.

עוד על הפרשה:

לדברי גולד-נדל, מימרן עצמו הוא אדם שקשה להאמין לדבריו: "יש הצהרות סותרות של מר מימרן. מול שופט אחד הוא מדבר על 200 אלף דולר, מול בית המשפטהוא מדבר על מיליון דולר. איך אתם רוצים שנתייחס לאדם כאמין כשהוא מספק הצהרות כאלה? כשהוא אומר יום אחד שזו הייתה העברה אישית למר נתניהו ואחרי זה מסביר לתקשורת הישראלית שהוא העביר את הכסף לקרן?"

המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן, שהעיד כי העביר מיליון אירו לקמפיין הבחירות של בנימין נתניהו
המיליארדר הצרפתי ארנו מימרן, שהעיד כי העביר מיליון אירו לקמפיין הבחירות של בנימין נתניהו | צילום: Getty Images

ואכן נראה כי הסיפור נמצא מאחורי נתניהו, בעוד שלפניו ניצבות עוד בדיקות אחרות שנערכות בעניינו, אותן מקדם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאחר שקיבל לידיו שורת ראיות המוגדרות אמינות ומגובות. אולם מעל הפרשה האחרונה מרחף צל היחסים בין מי שהיה אז ראש ממשלה לשעבר למשפחה ששמה עלה שוב ושוב לאורך השנים בנסיבות מפוקפקות.

לטענה זו הגיבו בסביבתו של ראש הממשלה: "הקשר של מר נתניהו לארנון מימרן, שאתם מתייחסים אליו, התרחש בשנים 2001 עד 2003 כשנתניהו היה אזרח פרטי ולא נשא בתפקיד ממלכתי כלשהו. כל פעולותיו של מר נתניהו נעשו על פי הוראות החוק ועל פי הכללים שהיו נהוגים אז. משפחת מימרן באותה עת הייתה ידועה כמשפחה מכובדת בקהילת יהודי צרפת, תומכת ישראל ואבי המשפחה אף קיבל את אות הליגיון הצרפתי בשנת 2006. רק לאחר מכן צצו בעיות הקשורות במשפחה".

עוד מסרו: "הציפייה שמר נתניהו יידע על בעיות אלה ארבע שנים לפני כן היא אבסורדית ומוכיחה את הניסיון המגמתי שלכם לצייר דין אחד לנתניהו ודין אחר לכל השאר. מה גם שלאישים פוליטיים רבים יש קשרים דומים ואף הדוקים הרבה יותר ברחבי העולם. ניסיונכם להטיל דופי בקשרים לגיטימיים של מר נתניהו הינו פסול ומגמתי. הצורך שלכם להמשיך ולנבור, אחרי "פרשת מיליון היורו" שלא הייתה ולא נבראה, ברור. אתם יכולים להמשיך לנבור אבל בדיוק כפי שאמר ראש הממשלה: לא תמצאו כלום, פשוט משום שאין כלום".