ח"כ בן צור מש"ס: "לא נקבל התנצלות מרמי סדן"

חבר הכנסת התראיין ב"חמש עם רפי רשף" על רקע הסערה בעקבות התבטאויות יו"ר חדשות 10 הנכנס נגד מפלגתו, והבהיר כי למרות הכעס אין לש"ס כוונה לפרק את הממשלה. "נילחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו בקואליציה עד שהוא לא יהיה בתפקיד". מועצת חכמי התורה: מורים למפלגה להמשיך במאבק להדחת סדן מתפקידו • וגם: נתניהו שוחח עם דרעי, השניים יפגשו עם נחיתתו ממוסקבה

חבר הכנסת יואב בן צור. מפלגת ש"ס
חבר הכנסת יואב בן צור. מפלגת ש"ס | צילום: חדשות 10

חברי הכנסת מטעם ש"ס אמנם התייצבו היום (רביעי) להצבעה אחת במליאה בנוגע לחוק הגיור, אך הם ממשיכים ב"מרד הקואליציוני" בו פתחו בעקבות התבטאויות יו"ר חדשות 10 הנכנס רמי סדן נגד מפלגתם.

בראיון לתכנית "חמש עם רפי רשף" טען אחר הצהריים יואב בן צור, חבר הכנסת מטעם המפלגה, כי הבדיקות שערכה ש"ס סותרים את ממצאי הבדיקה בנידון שערכה הרשות השנייה, וכי הם יודעים בבטחה שסדן אמר דברים קשים כלפיה וכלפי יושב ראשה השר אריה דרעי.

"הדברים נאמרו. עשינו בדיקות משלנו, אולי בשינויי גרסאות קלים, אבל הם נאמרו", אמר חבר הכנסת, "אנו יודעים בוודאות שסדן אמר שהוא שונא את ש"ס ויושב הראש שלה בישיבת דירקטוריון חדשות 10 ושצריך לחנך את פרחיה משדרות, וזה מספיק. אנו מצרים על הבדיקה המאוד שטחית ומגמתית של הרשות השנייה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת הבהיר כי התנצלות מצד סדן לא תרצה את המפלגה. "לא מספיק שהוא יתנצל", הוא אמר, "אנחנו מייצגים ציבור מזרחי גדול מאוד, אדם שמתבטא בצורה הזו לא ראוי שיעמוד בראש גוף כזה, והוא צריך להיות מודח מתפקידו".

עוד הוא אמר כי ש"ס לא תנקוט בצעדים דרסטיים קרי פירוק הקואליציה במידה וסדן יישאר בתפקידו. "אנחנו הלא הולכים לפרק את הממשלה, אנחנו נמצאים בתוך הבית, בקואליציה, ונילחם בכל האמצעים העומדים ברשותנו בתוך הקואליציה".

עוד הוסיף ח"כ בן צור: "אנו לא מתכוונים בשום אופן לוותר עד שהוא (סדן) לא יהיה בתפקיד הזה. אני מבין שראש הממשלה הוא איש חכם וחושב, שיעשה את המאזן שלו ויבין שהדרישה שלנו היא לגיטימית. זה לא תקציב, זה כבוד, גם של הרבה מצביעים שלו".

בשלב מאוחר יותר פרסמה ההנהגה הרוחנית של ש"ס, מועצת חכמי התורה, הודעה בה היא קוראת לחברי המפלגה להמשיך את המאבק להדחת יו"ר חדשות 10 מתפקידו.

"חברי מועצת חכמי התורה שמעו בצער רב את דבריהם של נציגי תנועת ש״ס אודות התבטאויות חמורות שנשמעו כלפי בני עדות המזרח בישראל ומורה בזה ליו״ר התנועה הרב אריה דרעי, ויתר נציגי התנועה להמשיך ביתר שאת וביתר עוז את מאבקם החשוב להחזיר עטרת תפארת יהדות ספרד למקום הראוי לה. ברור הדבר שאין מקום במשרה ציבורית לאותם המלעיזים על עדה קדושה ובוודאי שיש לפעול למנוע העניין בכל דרך", לשון ההודעה.

נתניהו שוחח עם דרעי, ייפגש עמו לאחר שישוב מרוסיה

בתוך כך, אחר הצהריים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי והשניים סיכמו כי עם נחיתתו של נתניהו ממוסקבה הם יפגשו לדון בהשלכות התבטאויות יו"ר חדשות 10 הנכנס.

גם סיעת המחנה הציוני פרסמה היום הודעה רשמית הקוראת לסדן להתפטר מתפקידו המיועד. "אין די בדברי התנצלות, כפי שראש הממשלה נתניהו דרש ממר סדן", נמסר מהמפלגה, "אנחנו דורשים את התפטרותו לאלתר וכולם - מראש הממשלה ועד אחרון הנוגעים בדבר - צריכים לדרוש את אותו הדבר. אדם האוחז בעמדות מקוממות וחשוכות לא יקבל לידיו עמדת כח בחברה הישראלית".

נתניהו ודרעי בחתימה על ההסכמים הקואליציוניים
נתניהו ודרעי בחתימה על ההסכמים הקואליציוניים | צילום: חדשות 10