מימרן בראיון בלעדי לחדשות 10: "זה היה 170 אלף אירו שעברו לחשבון הפרטי של נתניהו"

המיליארדר הצרפתי שעומד לדין ב"משפט המאה" בצרפת דיבר לראשונה על הטענות כי העביר תרומות לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני העברתי מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי שלו, הסכום שהעברתי הוא רשמי ורשום, אפשר לבדוק את זה", אמר מימרן. הוא הוסיף כי אין כל קשר בין הכסף שהעביר לביקורו ב-2009 אחרי הניצחון של נתניהו בבחירות. פרקליטו של נתניהו בתגובה: "מימרן תרם 40 אלף דולר וזה נעשה בהתאם לחוק"

ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003
ארנו מימרן ובנימין נתניהו בחופשה משותפת ב-2003 | צילום: mediapart/ הארץ

מימרן מדבר לראשונה ובלעדית עם חדשות 10: "העברתי את הכסף מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של נתניהו". ארנו מימרן, דיבר הערב (שני) לראשונה בנוגע לטענות כי העביר כספים לראש הממשלה בנימין נתניהו. מימרן אישר את העברת הכספים ונקב בסכום שונה מזה שצוין בהודעת ראש הממשלה הבוקר.

"קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון. זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים שזה 170 אלף אירו", אמר מימרן בראיון לחדשות 10 מצרפת. "אני הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, שמונה שנים אחרי התרומה ואין קשר לכסף שנתתי לו", הוא הוסיף.

נקודה מעניינת נוספת בדבריו היא שמימרן אומר בצורה ברורה כי הכסף עבר לחשבון הפרטי של נתניהו. "אני העברתי מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי שלו. אני חושב שזה היה 170 אלף אירו, אבל הסכום רשום ורשמי ואפשר לבדוק את זה", אמר.

"זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא, זה רשום. אני זוכר את זה כ-170 אלף אירו, אם הוא אומר סכום אחר אז זה כנראה מה שנכון כי אצלו יש את הרישומים", מימרן הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

עורך הדין דוד שימרון, המייצג את ראש הממשלה מסר בתגובה: "כל הטענות שהועלו כלפי מר נתניהו ונופחו בתקשורת, יתבררו כמופרכות וחסרות שחר. "כמי שניהל את הקרן לפעילות ציבורית של מר נתניהו כשהיה אזרח פרטי, אני יכול לומר באופן הברור ביותר שהסכום המדוייק שהועבר על ידי מר ארנו מימרן הוא 40 אלף דולר".

"בניגוד לנטען לא הועבר סכום אחר לקרן הציבורית ששימשה לפעילות הסברה בינלאומית של מר נתניהו לטובת מדינת ישראל, לא הועבר סכום כלשהו לחשבון הפרטי של מר נתניהו ולא הועבר סכום כלשהו למסע בחירות כלשהו של מר נתניהו. הקרן נוהלה על ידי באופן קפדני בהתאם להוראות החוק ובוקרה על ידי רואה חשבון. גם ניסיון זה לפגוע בראש הממשלה על ידי הפרחת טענות שווא וניפוחן בתקשורת יתברר כבלון שיצא ממנו כל האוויר".