קשר עם הציבור? בדקנו כמה ח"כים החזירו לכם תשובה

בחודש נובמבר הקודם, רק 47 מתוך 120 חברי הכנסת השיבו לבקשת עזרה שנשלחה אליהם בדואר האלקטרוני. הנתונים שהביא דסק התחקירים של תוכנית הבוקר העידו הפעם על שיפור, אבל עדיין, כחצי מהח"כים לא ענו. מי המפלגה המצטיינת?

מליאת הכנסת בהשבעת הכנסת ה-20
מליאת הכנסת בהשבעת הכנסת ה-20 | צילום: דוברות הכנסת

לכמה חברי כנסת אכפת מהציבור? בחודש מארס שלחה מערכת תוכנית הבוקר מייל זהה ובו פנייה לעזרה לכל 120 חברי הכנסת. תומר ממיה מדסק התחקירים, ותומר אביטל ממיזם "100 ימים של שקיפות".

בניגוד ל-47 חברי כנסת שהשיבו בפעם הקודמת, הפעם היה רוב קטנטן לחברי הכנסת שהשיבו לפנייה - 61 מתוך 120. אגב, מאז הבדיקה האחרונה אף נוסף עוזר פרלמנטרי לחברי הכנסת. בפן המעודד, מתוך 61 חברי הכנסת שעלו - כמעט 80 אחוז, 47 ח"כים, ענו עוד באותו שבוע.

>> לקטעים נוספים מתוכנית הבוקר

אלונה ברקת: "לא מסתכלים על קבוצות אחרות"

גל נבו אחרי מדליית הכסף: "רוצה הישג טוב יותר"

האם דיאטת פליאו בכלל גורמת להשמנה?

אביטל מוסיף: "זהו תחקיר מאוד חשוב, מכיוון שזו בעצם העבודה שלהם. הם עובדים יום וחצי בשבוע ברוטו. לאחרונה הם למדו את השיטה וכבר יודעים שבודקים אותם - חלק מחברי הכנסת באים להצביע רק בגלל 'מדד המשמר החברתי'".

ח
ח"כ אראל מרגלית | צילום: חדשות 10

בפנייה הובא סיפורו של אדם שמבקש עזרה מביטוח לאומי בשל חיוב לא נכון, והח"כים התבקשו לכוון אותו לאן ללכת ומה לעשות. המפלגה בה נרשמה ההיענות הגבוהה ביותר היא "יש עתיד", שעקפה את "מרצ" בה ענו ארבעה מתוך חמישה. במפלגת "כולנו", שם נרשמה העלייה היפה ביותר - שבעה מתוך עשרה ענו עוד בשבוע הראשון - מה שמצטרף למספר מהלכים נוספים וראויים לציון בתחום השקיפות.

ח"כ ביטן הגיב לתחקיר תוכנית הבוקר: "אני לא יודע על איזה מייל מדובר, אז לא אוכל להשיב ספציפית... אנחנו מטפלים במאות מיילים בחודש ויכול להיות מצב שבו פונים אלינו, ואנחנו מפספסים. השאלה היא לא אם אני מטפל במייל אלא איך. העוזרים הם לא רק מטפלים בפניות ציבור, אלא גם מטפלים בתקשורת, פייסבוק, פגישות. כולנו בני אדם ויכול להיות שאחד פספס את המייל הספציפי הזה. אלה המון המון פניות שפונים, העניין הוא לטפל בבקשה. ועל כך מה שהנחיתי את העוזרים שלי זה לבדוק את הפניות".