תיעוד בלעדי: כך נראה מהאוויר המקום ממנו ינהל רה"מ את המלחמה הבאה

בצילומי רחפן לחדשות 10 נראה הבונקר הענק שנבנה בירושלים, שאמור לשמש את הממשלה לניהול משברים עתידיים, בהם מתקפות טילים. בנייתו של מעון רה"מ במקום גרמה למאבקים רבים, ועל כן נבחרה תכנית ראוותנית פחות

תיעוד הבנוקר העתידי של ראש הממשלה
תיעוד הבנוקר העתידי של ראש הממשלה | צילום: חדשות 10

במתחם שתועד על ידי רחפן, עתיד לקום הקומפלקס של משרד ומעון ראש הממשלה העתידי - בשטח הסמוך לבית המשפט העליון ולסינמה סיטי שבירושלים.

התמונות שמשודרות בסרטון, ואושרו על ידי הצנזורה, הן רק הקצה של המתחם שמוביל אל תוך חלל תת קרקעי ענק. החלל התת קרקעי הזה אמור לשמש את הממשלה לניהול משברים לאומיים ולרכז אליו את כל נציגי המערכות הביטחוניות והאזרחיות בניהול אירוע חירום לאומי, כמו מלחמה או התקפת טילים.

כבר בשנת 2003 נחשף בחדשות 10 תיעוד ראשון של העבודות על חפירת בור מתחת להרי ירושלים, בור שנועד לקלוט את צמרת המדינה המורחבת. בור דומה, שניתן לראות בצילומי רחפן חדשות 10, הושלם בתקופה האחרונה בלב ירושלים.

עלות הפרויקט נאמדת במיליארדי שקלים. פרטים נוספים על החפירה הזאת נאסרו לפרסום, בשל ביטחון המידע. מלבד בור השליטה התת קרקעי, אמורים להקים במתחם גם משרד ומעון מגורים לראש הממשלה, סוגיה שגרם למלחמות וויכוחים רבים. היא ירדה מהפרק - בשל האופי הראוותני והעלויות הגבוהות - 650 מיליון שקלים, ובמקומה נבחרה תכנית צנועה יותר.