בעקבות התלונות בחדשות 10: צה"ל החל לחפש מנהרות בעוטף עזה

כיומיים לאחר הכתבה ב"שישי עם אילה חסון", בה השמיעו תושבים בעוטף עזה הקלטות שנשמעות כמו מחפרים הפועלים מתחת לבתיהם, החל היום צה"ל לבצע חיפושים אחר מנהרות טרור באיזור בתיהם של התושבים. גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לכך הערב: "היכולות שלנו מתפתחות כל הזמן, ולא הייתי מציע לאיש לנסות אותן"

חיפושים אחר מנהרות באיזור עוטף עזה
חיפושים אחר מנהרות באיזור עוטף עזה | צילום: ללא קרדיט

;

רעשי הקונגו שהוקלטו באחד הישובים לגבול, ופורסמו ביום שישי האחרון בתוכנית "שישי עם אילה חסון", מטרידים, כך נראה, גם את צה"ל.

בעקבות התלונה של התושבים, החלו בימים האחרונים כוחות הנדסה של צה"ל, שכולל מקדחים, לבצע בדיקה בשטח בחיפוש אחר מנהרות.

כזכור, התלוננו תושבים בפני חדשות 10 כי שמעו קולות קידוח עזים מתחת לבתיהם, הרחוקים רק כמה מאות מטרים מגבול הרצועה, ואף השמיעו הקלטות המוכיחות זאת, לדבריהם.

בינתיים, התייחס הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיום המנהרות ששב ועולה לכותרות בימים האחרונים. "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים, לרבות האיום מהחמאס, גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעים התקפיים", אמר נתניהו במשרד החוץ בכנס שגרירי ישראל בעולם. "כמובן, במידה ונותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד חמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע צוק איתן.

"אני חושב שמבינים את זה באזור, ומבינים את זה גם בעולם", המשיך נתניהו, "אני מקווה שלא נידרש לזה, אבל היכולות שלנו - הן ההגנתיות והן ההתקפיות - מתפתחות במהירות, ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן".

בסוף השבוע התפאר בכיר חמאס אסמאעיל הנייה בחפירת המנהרות המחודשת של הארגון, וזאת דווקא לאחר קריסת מנהרת טרור שהובילה למותם של שבעה פעילי חמאס לפחות.