נסראללה: "יש לנו זכות להגיב על ההתנקשות בקונטאר, וכך נעשה"

כשתי יממות לאחר שסמיר קונטאר חוסל בעת ששהה בדירתו שבפרברי דמשק, הגיב לראשונה מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, לאירוע. "אין לנו כל שאלה או ספק שישראל אחראית", אמר נסראללה, "אנחנו רואים באויב הציוני את האחראי להתנקשות"

סמיר קונטאר עם חסן נסראללה, לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי
סמיר קונטאר עם חסן נסראללה, לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי | צילום: רויטרס

כ-48 שעות לאחר שטילים מדויקים החריבו את ביתו של סמיר קונטאר, דובר חיזבאללה ואחד מסמלי הארגון, הגיב הערב (שני) לראשונה מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לחיסול.

"קונטאר היה אחד מאיתנו", אמר נסראללה, "יש לנו את הזכות להגיב על רציחתו, וכך נעשה". הוא טען כי ישראל היא זו שהרגה את המחבל בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בלילה שבין שבת לראשון. "אין לנו ספק או שאלה לגבי כך שישראל היא זו שהתנקשה בו. אנחנו מטילים את האחריות להרג שלו על האויב הציוני. המטוסים שלהם ירו טילים מדויקים על דירה בה שהה. עסקו בשאלה האם מטוסי האויב נכנסו או לא נכנסו למרחב האווירי - מבחינתנו זה עניין טכני שלא משנה דבר. מי שטוען שמורדים סורים חיסלו אותו, אין לטענותיו בסיס. מי שהורג סמל, עושה שירות גדול לישראל".

>> האם ישראל זלזלה בחשיבותו של קונטאר?

נסראללה המשיך: "סמיר ידע שהישראלים לא יעזבו אותו חי, מהיום הראשון בו שוחרר. האיום הזה היה תמיד ידוע. הוא תמיד חי בלבו. ישראל אמרה בגלוי כי לא תרשה לו לחיות. בלילה הזה אני לא רוצה לדבר על האיכויות שלו - נעשה זאת במסיבה לכבודו. אסתפק במשפט אחד - סמיר קונטאר אהב את פלסטין".

מזכ
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בדאחייה | צילום: רויטרס

בינתיים, שיגר הערב שר הביטחון משה יעלון רמז לגבי חיסול קונטאר, בדברים שנשא בביקור פצועים בתל השומר, והתייחס גם לניסוי המוצלח במערכת היירוט 'שרביט קסמים': "המציאות הביטחונית מחייבת את ישראל להחזיק ביכולות התקפיות והגנתיות מהמעלה הראשונה. לצד היכולת להגיע לאויבינו בכל עת ומקום, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם. בזכות מודיעין מעולה ויכולת התקפית מתוחכמת ורבת עוצמה, מפתחת ישראל שכבות הגנה".