פולארד ערער על תנאי השחרור, השופטת הורתה לבחון אותם

המרגל הישראלי, ששוחרר מהכלא האמריקני בסוף נובמבר, ביקש במהלך דיון שנערך בבית משפט בניו יורק להסיר כי יוסרו תוכנות המעקב שהותקנו במחשב האישי שלו. בהתאם לבקשתו, תנאי השחרור שלו יבחנו מחדש

האזיק האלקטרוני שעונד פולארד
האזיק האלקטרוני שעונד פולארד | צילום: ללא קרדיט

צילום: רויטרס

בית המשפט בניו יורק דן הלילה (שלישי) בערעור של המרגל המשוחרר, יונתן פולארד, על תנאי השחרור שלו מהכלא האמריקני.

פולארד ביקש להסיר את האזיק האלקטרוני, שבעקבות בעיה בריאותית מקשה עליו לזוז. עוד ביקש המרגל כי יוסרו תוכנות המעקב שהותקנו במחשב האישי שלו.

"ג'ונתן פולארד עדיין מהווה סיכון מאחר ורוב המידע שחשף לפני שלושים שנה עדיין מוגדר חשאי" כך אמר התובע בתיק במהלך הדיון.

השופטת הוסיפה כי "כדי למנוע את חילול השבת יוחלף האזיק האלקטרוני שלו בכזה שהבטריות שלו מחזיקות זמן רב יותר וכך לא ידרש פולארד להטעינו במהלך השבת". בנוגע לשאר התנאים, כמו הסרת המעקב אחרי פעילותו באינטרנט ובעוצר שהוטל עליו, תדון וועדת השחרורים שלו מחדש.

צילום: רויטרס

על פי תנאי השחרור, חייב פולארד לענוד אזיק אלקטרוני גדול ממדים, אשר מצריך טעינה חשמלית בכל 12 עד 21 שעות. הטעינה, שאורכת כשעתיים, לא מאפשרת לפולארד לשמור שבתות וחגים מבלי לחלל אותם. כמו כן, עליו להישאר בעוצר לילי בביתו בין השעות 19:00 בערב עד 7:00 בבוקר, ולכן יכול להיות רק בבית או במקום עבודתו.

תנאי נוסף שנחשף הוא מעקב טלפוני אחר שיחותיו של פולארד. מכשיר מעקב הותקן על מכשירי הטלפון שלו, ועליו לענות באופן אישי לכל שיחה נכנסת. יתר על כן, אסור לו להתקין משיבון אלקטרוני, ועליו לדווח לקצין המבחן על כל הפסקת חשמל בביתו. במדיה ולא יעמוד בתנאי השחרור הוא עלול לחזור להישלח לכלא בשנית.