פרסום ראשון: אן פולארד תובעת את ישראל במיליונים בגין "פגיעה בתדמיתה"

באמצעות עורכי הדין רועי אטיאס ואיריס אגסי, מגבשת גרושתו של ג'ונתן פולארד תביעת ענק נגד שירות הביטחון ונגד שורה של בכירים בישראל, אשר לטענתה "גרמו לה עוול" והוציאו דיבתה רעה. גם האסיר הישראלי לשעבר מנהל מאבק משפטי נגד תנאי השחרור המגבילים – ובראשם הדרישה להתקין תוכנה שתנטר את פעילותו ברשת על גבי תשתית המחשבים במקום עבודתו החדש

אן פולארד אצל אורלי וגיא בעקבות ההודעה על שחרורו של ג'ונתן פולארד בנובמבר 2015 | צילום: צילום מסך -

לחדשות 10 נודע הערב (שבת) כי אן פולארד, גרושתו של היהודי-אמריקני המורשע בריגול ג'ונתן פולארד, מגבשת נגד ישראל תביעת ענק בגין "הנזק לתדמיתה" בתקופה הקודמת לשחרורו של פולארד, ומתוך דרישה להסדיר את מעמדה לאחר השחרור.

כתב התביעה, שגובש על ידי עורכי הדין רועי אטיאס ואיריס אגסי, מתמקד בהכרה בפולארד כמי שעבדה הלכה למעשה עבור שירות הביטחון הישראלי, ובדרישה להסדיר כאמור את מעמדה לאחר השחרור המתוקשר של בעלה לשעבר מהכלא האמריקני, בו ריצה 15 שנות מאסר בגין ריגול לטובת ישראל.

חלק נוסף של כתב התביעה הוא למעשה סדרה של תביעות דיבה בגין דברים שנאמרו על פולארד מפי גורמים בכירים בישראל, אשר לטענתו "גרמו לה עוול" ואף הציגו אותה בעיני הציבור כמי שנטרפה עליה דעתה.

אן פולארד
אן פולארד | צילום: חדשות 10

"פולארד ערכה ניסיונות רבם להסדרת מעמדה בישראל ונאמר לה ברחל בתך הקטנה שהיא תאלץ להמתין לשחרורו של פולארד. הגיע הזמן לפרוע את ההתחייבויות", אמר לחדשות 10 עורך הדין אטיאס.

לא רק אן, גם הגרוש ג'ונתן פולארד מנהל מאבק משפטי, הפעם נגד התנאים המגבילים של שחרורו - בהם הדרישה להתקין במחשבי חברת ההשקעות בה הוא צפוי לעבוד תכנה מיוחדת, שתנטר את פעילות ברשת ותוודא שהוא לא חוזר לעסוק בריגול.