אחרי 30 שנות מאסר: ג'ונתן פולארד שוחרר מהכלא האמריקני

המרגל הישראלי שוחרר מכלא "באטנר" שבצפון קרוליינה ב-07:00 בבוקר שעון ישראל, זאת בניגוד להערכות כי הוא ישתחרר בשעות הצהריים. הוא נפגש עם רעייתו ועורכי דינו וייעשה דרכו לניו יורק. כעת הוא יחיה תחת מגבלות מחמירות, בהן איסור על גלישה באינטרנט וחובת דיווח בכל פעם שייצא מחוץ לרדיוס של אזור מגוריו

ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר אחרי שחרורו מהכלא האמריקני | צילום: המטה לשחרור פולארד

לאחר 30 שנות מאסר, המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד יצא הבוקר (שישי) לחופשי מהכלא האמריקני.

למרות ההערכות כי הוא ישתחרר בסביבות השעה 13:00 (שעון ישראל), התקבלה הודעה כי הוא שוחרר כבר בשעה 07:00 בבוקר (חצות בשעון ארה"ב) מהכלא המאובטח "באטנר" שבצפון קרוליינה. רשות בתי הסוהר המקומית שחררה אותו לפני המועד שנמסר כדי לשמור על פרטיותו ולהרחיקו מכלי התקשורת.

מחוץ לכותלי הכלא חיכו לו רעייתו אסתר, פרקליטיו וכמה ממקורביו. כעת הוא צפוי לעשות דרכו לדירה בניו יורק, שם פולארד עתיד להיפגש עם קצין המבחן שמונה לו על ידי משרד המשפטים האמריקני. מאוחר יותר אף התפרסמה התמונה הראשונה של פולארד לאחר שחרורו, לצד רעייתו.

בכפוף לחוק חופש המידע, העביר המשרד את ההגבלות שהשיתה עליו ועדת השחרורים, אולם את רובם ככולם היא מחקה בטענה לשמירת צנעת הפרט של פולארד, בהם כתובת מגוריו החדשה, העבודה המיועדת לו ושמו של קצין המבחן שמונה לו.

ראש הממשלה נתניהו: "ייחלתי ליום הזה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על שחרורו פולארד. "כמי שהעלה את עניינו במשך שנים רבות בפני נשיאי ארצות הברית, ייחלתי ליום הזה", אמר נתניהו, "לאחר שלושה עשורים ארוכים וקשים מתאחד יונתן סוף סוף עם משפחתו.
אני מאחל ליונתן שהשבת הזו תעניק לו אושר ושקט, שיהיו סימני דרך להמשך חייו".

יש לציין כי למרות שחרורו, המרגל הישראלי לא יהיה אדם חופשי לחלוטין, כאשר יוטלו עליו שורה של מגבלות מחמירות. בין היתר, כל בקשה ליציאה מחוץ לרדיוס של אזור מגוריו תחייב אישור של קצין המבחן, כאשר בקשות מהותיות יותר יחייבו מתן אישור מיוחד מוועדת השחרורים. כמו כן, ייאסר עליו לטוס לישראל ואף אסור יהיה לו לגלוש באינטרנט.

המרגל הישראלי, בן 61, שהה בשבע השנים הראשונות אחרי מעצרו ב-1985 בכלא באילינוי, וב-23 השנים האחרונות הוא היה כלוא כאמור בכלא "באטנר" שבצפון קרוליינה.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ