גורמים בבית הלבן: "לאובמה אין שום כוונה לאפשר לפולארד לעלות לישראל"

לקראת פגישת נתניהו ואובמה בוושינגטון, שוללים גורמים בממשל האמריקני את האפשרות שאובמה ייעתר לבקשתו הצפויה של ראש הממשלה הישראלי לאפשר ליהודי-אמריקני שהורשע בריגול לשוב לישראל. "אובמה לא התערב בעבר, ואין בכוונתו להתערב בעניינו של פולארד. הבקשה תטופל כמו זו של כל אסיר אחר"

ג'ונתן פולארד | צילום: רויטרס

ערב פגישתם המתוחה בוושינגטון, מחכים בשני הצדדים לרגע בו יבקש נתניהו מאובמה לאפשר ליהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד לעלות לישראל. בקשה, שגורמים בבית הלבן מעריכים כי אובמה לא יענה לה בשום אופן.

"אובמה לא התערב בעבר ואין בכוונתו להתערב בעניינו של פולארד", נמסר מאותם גורמים, אשר הוסיפו "דינו של פולארד יהיה כדין כל אסיר בארצות הברית".

נטול פניות ככל שיהיה השיקול בעניינו של פולארד, שהורשע בריגול אחר ארה"ב לטובת ישראל, מובן כי ברקע לסירובו הצפוי של אובמה עומדת מערכת היחסים העכורה בינו לבין נתניהו, כפי שבאה לידי ביטוי בנאומו האחרון של נתניהו בקונגרס, ממנו נעדר אובמה. לא מן הנמנע שדווקא במעמד הבקשה, יימנע הנשיא האמריקני ממתן מבוקשו של ראש הממשלה הישראלי.

צילום: רויטרס

בתוך כך, לקראת שחרורו ההולך וקרב של פולארד, נערכים פרקליטיו של פולארד במאמצים כבירים להימנע מסיקור תקשורתי של השחרור. כדי להימנע מהמצלמות, אף יובא פולארד בתקופה הסמוכה לשחרורו לבית שנשכר במיוחד - שלא יהיה כתובתו הקבועה בניו יורק.

בחודש יולי דווח לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל", מפי בכירים בממשל בוושינגטון, כי ארצות הברית נערכת לשחרורו של המרגל היהודי, ג'ונתן פולארד, הכלוא זה 30 שנה בדיוק. אז דווח כי מדובר במחווה אמריקנית לישראל לאחר החתימה על הסכם הגרעין עם איראן, שעוררה בירושלים אכזבה רבה.

פולארד, כיום בן 60, נעצר ב-1985 בגין העברת מסמכים מסווגים לישראל שעה ששירת בצי האמריקני. הוא הועמד למשפט ונמצא אשם בעבירות של ריגול, ובעקבות כך נידון למאסר עולם.