מזכיר ההגנה האמריקני לשעבר בעקבות ההחלטה לשחרר את פולארד: "ריגול אינו ראוי לפרס"

ביקורת ראשונה וחריפה בארה"ב בעקבות ההחלטה הרשמית להוציא לחופשי את הישראלי ג'ונתן פולארד, שריצה 30 שנה בעקבות הרשעה בריגול למען ישראל. "פולארד הוא מרגל ידוע לשמצה ואם היינו רוצים פחות מרגלים כמותו, היינו מוקיעים את התופעה", צייץ הפוליטיקאי האמריקני הותיק ומזכיר ההגנה בתקופת ממשל בוש, שהוביל בעבר מהלכים נגד שחרורו של פולארד

הפגנה לשחרור ג'ונתן פולארד | צילום: רויטרס

הדיווח אמש במהדורה המרכזית

הפוליטיקאי האמריקני ומזכיר ההגנה לשעבר, דונלד רמספלד, הביע הלילה (רביעי) ביקורת חריפה על הכוונה לשחרר את הישראלי המורשע בריגול אחר ארה"ב, ג'ונתן פולארד.

"ריגול הוא לא פעולה שראויה לפרס", צייץ רמספלד בחשבון הטוויטר שלו והוסיף, בציוץ מאוחר יותר, כי "שחרורו של המרגל הידוע לשמצה מאלץ אותי להזכיר: אם אתם רוצים יותר מדבר מסוים, תגמלו אותו ואם אתם רוצים פחות מדבר מסוים, הוקיעו אותו".

רמספלד, מותיקי הבית הלבן ומי ששימש כמזכיר ההגנה תחת ממשל הנשיא ג'ורג' וו.בוש עד שנת 2006, ידוע כאחד המתנגדים הנחרצים לשחרורו של המרגל הישראלי. בשנת 1998 שיגר מכתב לנשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון, ודרש שלא להעניק חנינה לפולארד. מכתב, שנחתם על ידי שבעה מזכירי הגנה לשעבר ונענה בהחלטתו של קלינטון שלא להעניק חנינה לפולארד.

בתוך כך, גרושתו של ג'ונתן פולארד, אן פולארד, התארחה בתכנית הבוקר וסיפרה על תחושותיה: "לא ישנתי כל הלילה. אני ברקיע השביעי. ג'ונתן בהחלט רוצה לבוא לישראל, ב110 אחוזים, אבל הוא מוגבל בשל תנאי השחרור".

צילום: רויטרס

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי כצפוי ולאחר 30 שנה, ג'ונתן פולארד ייצא לחופשי בעוד ארבעה חודשים. זאת, לאחר שוועדת השחרורים של רשות הכליאה הפדרלית בארצות הברית החליטה רשמית כי פולארד ישוחרר בחודש נובמבר הקרוב- 30 שנה לאחר תחילת ריצוי עונשו.

על פי המסתמן, פולארד ישוחרר תחת תנאים מגבילים. אחד מאותם תנאים קובע כי הוא לא יוכל לצאת לישראל בחמש השנים הראשונות שאחרי שחרורו. עם זאת, בכל רגע נתון נשיא ארצות הברית, אובמה או מי שייבחר אחריו, יוכל לבטל את ההגבלה הזו.

הלילה דיווחו בסוכנויות הידיעות כי הנשיא אובמה למעשה כבר הביע נכונות להעניק לפולארד חנינה מלאה ואף להותיר לו לעלות לישראל במידי. למרות זאת בבית הלבן דחו את היוזמה והשיבו כי "פולארד ביצע פשעים חמורים ועליו לרצות את עונשו במלואו".

עורכי דינו של פולארד הדגישו כי אין כל קשר בין שחרורו לבין ההתפתחויות המדיניות האחרונות, כלומר ההסכם עם איראן. לדבריהם, השחרור היה מתכונן מאחר ופולארד עמד בכל התנאים שנקבעו ולא מדובר במחווה לא צפויה.