פצמ"ר נורה מסוריה לעבר הגולן, כנראה "זליגה" מהקרבות בסוריה

סמוך לשעה 12:00 בצהריים נשמעו הדי פיצוצים באזור הגולן, בטרם נשמעה אזעקה ביישובי האזור בשל שתי פצצות מרגמה שנורו משטח סוריה ונפלו באזור עין זיוון. הערכה היא כי מדובר ככל הנראה בזליגה מהקרבות במדינה ולא בירי מכוון לעבר ישראל. "אנחנו חיים את זה יום יום וזה בסדר, חוזרים מהר מאוד לשגרה", סיפר תושב האזור לחדשות 10

קרבות בצד הסורי של רמת הגולן, מעבר הגבול נכבש על ידי המורדים
קרבות בצד הסורי של רמת הגולן, מעבר הגבול נכבש על ידי המורדים | צילום: רעות מישור

שתי פצצות מרגמה נורו מסוריה לעבר הגולן. סמוך לשעה 12:00 בצהריים היום (שלישי) נשמעו הדי פיצוצים באזור הגולן, בטרם נשמעה אזעקה ביישובי האזור בשל שתי פצצות מרגמה שנורו משטח סוריה.

>> ישראל וחיזבאללה נאבקות על תנאי הפתיחה של מלחמת לבנון השלישית

לאחר בדיקה ראשונית נודע כי כי שני פצמ"רים נורו מאזור סוריה ונפלו באזור עין זיוון שמצפון לרמת הגולן והערכה היא כי מדובר ככל הנראה בזליגה מהקרבות בסוריה ולא בירי שתוכנן לעבר שטח ישראל.

האזעקות נשמעו באל רום, בוקעתא, מג'דל שמס, נווה אטי"ב, אודם, נמרוד ובעין קניא, כפר בלום, כפר סאלד, נאות מרדכי, עמיר, שדה נחמיה, שמיר, אניעם, מעלה גמלא ובאזורים נוספים.

"שמעתי את הירי מאזור קוניטרה ואז הייתה אזעקה", סיפר לחדשות 10 שלמה פרץ, תושב עין זיוון. "שמענו את האזעקה ואז פינינו את כל העובדים ועכשיו שוב שקט. אנחנו חיים את זה יום יום והכל בסדר, אין כאן בעיות. אנחנו מקבלים הוראות מצה"ל וחוזרים לשגרה. האזור מלא בתיירים וממשיכים כרגיל על פי ההנחיות. אני מאמין שתוך פרק זמן קצר נחזור לשטח. בנתיים לא קיבלנו הנחיות מיוחדות".

שרשרת האירועים בגבול הצפון במהלך בימים האחרונים העלתה את החשש מהעימות המרכזי בין ישראל וחיזבאללה, זאת בעקבות חיסולם של ארבעה מחבלים שניסו להניח מטען חבלה סמוך למג'דל שמס. חיסולם של הארבעה הגיע אחרי דיווחים על תקיפות ישראליות לכאורה בסוריה.