"האחריות מפחידה": יום בחייהם של הח"כים החדשים

ז'קי לוי הגיע מלווה באבא, ש"נזכר איך החל המסע לפני 50 שנים". ינון מגל התרגש ורחץ את הילדים, שכבר יודעים כי "אבא לא יהיה עכשיו הרבה בבית" • צוות חדשות 10 ליווה את הח"כים החדשים ביומם הראשון במשכן, רגע לפני שהחיים משתנים מקצה לקצה

ח"כ ז'קי לוי (הליכוד) עם אביו דוד | צילום: דוברות הכנסת

ביום שבו הושבע לראשונה כחבר כנסת, ז'קי לוי הוא קודם כל לוי. ככה זה כשאביך היה אחד החברים הוותיקים בבית המחוקקים, וגם האחות כבר קונה לה מעמד של ותיקה במשכן. רגע לפני שאמר "אני מתחייב", ליווה היום (שלישי) צוות חדשות 10 את לוי, בנו של דוד לוי, ואת אחותו כמו גם את הפנים החדשים של "הבית היהודי", ח"כ ינון מגל.

"העניבה היא עניבה של אבא ואני גאה בזה", מציג לוי את התלבושת. גם לו ברור ש"אני בא קודם כל כבן וכאח. אני אח של אורלי, ששמה הולך לפניה, ואני בן של מישהו שהשאיר חותם במדינה. זו אחריות מאוד מפחידה, אבל היה לי את המורה הטוב בארץ".

האבא, דוד, מלווה את בנו למקום העבודה החדש בהתרגשות שלא מביישת את היום הראשון בכיתה א'. "לפני 50 שנים יצאתי מפה בדיוק כמוהו, וגם אותי ליוותה תפילה", הוא נזכר. "הלכתי אל בלתי נודע".

ינון מגל בהשבעתו לכנסת
ינון מגל בהשבעתו לכנסת | צילום: חדשות 10

באופן מפתיע, האב הגאה מתוודה כי לא תיאר לעצמו שילדיו ייכנס לחיים הציבוריים. "אני באמת לא רציתי שהם ילכו לפוליטיקה", הוא מסביר. "אבל כנראה באופן טבעי הם ראו עצמם ממשיכי דרך, ואני מברך ומחזק אותם על כך. עכשיו אלה בעצם חילופי משמרות".

באותה השעה, כ-120 קילומטרים משם, גם בבית משפחת מגל מתמרקים לקראת היום הגדול של אבא ינון. מגל כבר מכיר את ההתמסרות לעבודה מהקריירה הארוכה שלו כעיתונאי, אבל לכולם בבית ברור שהפעם זה יהיה לגמרי אחרת.

"אני שמח שהוא יהיה חבר כנסת, אבל עצוב שהוא לא יהיה הרבה בבית", מודה הבן בביישנות. גם האב לא הסתיר את ההתרגשות: "אני לא יכול לומר שלא חשבתי כמו כל אחד שאולי אהיה יום אחד ח"כ או ראש ממשלה, אבל זה אף פעם לא היה על האג'נדה שלי. זה יום מרגש".