נפגעים בפגיעת טיל נ"ט בסיור צבאי בהר דב

הסלמה בגבול הצפון:רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט ממארב של חיזבאללה. 7 פצועים פונו לבתי החולים. בצה"ל השיבו בירי ארטילרי ותקפו מטרת חיזבאללה בדרום לבנון: "זו לא תגובתנו האחרונה". כשעה קלה לאחר מכן נורו פצמ"רים לעבר מוצבי צה"ל, לא היו נפגעים. הרמטכ"ל כינס דיון הערכת מצב.

תותחי צה"ל בצפון רמת הגולן
תותחי צה"ל בצפון רמת הגולן | צילום: רויטרס

חזית הצפון בוערת: מחבלי חיזבאללה פגעו הבוקר (רביעי) ברכב סיור צה"לי בהר דב. בצה"ל אישרו כי באירוע ישנם נפגעים. לא נמצאה אינדקציה לכך שבוצעה חטיפה. שבעה פצועים פונו במצב קל-בינוני לבית החולים "זיו" בצפת ולרמב"ם בחיפה. כשעה קלה לאחר מכן בוצע ירי פצמ"רים לעבר מוצבים של צה"ל בגזרת הר דב ובחרמון. לא היו נפגעים. כלי טיס של חיל האוויר חגים מעל לזירת התקרית. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כינס דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב.

גורם פוליטי לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שחיזבאללה פתח ב"מתקפה גדולה" על שיירה צבאית ישראלית וכי "ישנם נפגעים" באירוע. רשת "אל-מיאדין" דיווחה בנוסף כי תשעה כלי רכב היו בשיירה שהותקפה וכי המטרה של הארגון הייתה להגיב לתקיפה המיוחסת לישראל בשבוע שעבר בסוריה, בה נהרגו איש חיזבאללה ג'יהאד מורנייה וקצין איראני בכיר.

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, הירי בוצע לעבר ישראל מתוך שטח לבנון. גורמי ביטחון בלבנון עמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות 22 פגזים נורו לעבר שטח המדינה מכיוון ישראל לאחר התקרית. לפי הדיווח, הם נפלו בשטחים פתוחים סמוך לכפר וזאני. בהמשך תקף חיל האוויר גם מטרה של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל הבהיר כי "מדובר בתגובה ראשונה" לאירועים.

במקביל, על רקע קולות הנפץ העזים שנשמעו, החליטו תושבים ביישובים רבים באזור הגבול להיכנס על דעת עצמם למרחבים המוגנים מחשש שמדובר בירי של רקטות לעבר ישראל, למרות שלא נשמעה אזעקה. תושבי מטולה והקיבוצים דן, דפנה, שניר, מעיין ברוך והגושרים הונחו להישאר בבתיהם. במקביל, בשל האירוע ובעקבות הוראות צה"ל סגרה רשות הטבע והגנים את שמורת טבע נחל עיון, שמורות טבע בניאס, שמורת טבע נחל דן, שמורת טבע נחל שניר, גן לאומי מצודת נמרוד וגן לאומי חורשת טל. עוד הוחלט לסגור את אתר החרמון לכניסת מבקרים, אחרי שרק הבוקר נפתח מחדש.

צילום: חדשות 10
נפילת פגזים בגזרת הר-דב
נפילת פגזים בגזרת הר-דב | צילום: חדשות 10
כוחות צה
כוחות צה"ל בצפון לאחר נפילת פגזים בגזרת הר-דב | צילום: גלעד שושן
כוחות צה
כוחות צה"ל בצפון לאחר נפילת פגזים בגזרת הר-דב | צילום: רויטרס
ירי ארטילריה לעבר דרום לבנון
ירי ארטילריה לעבר דרום לבנון | צילום: רויטרס

יעלון: "לא נסבול הפרת ריבונותנו"

אתמול התפוצצו שתי רקטות שנורו משח סוריה בצפון רמת הגולן. בתגובה פתח צה"ל בירי הארטילריה הכבד ביותר לשטח סוריה מאז החלה זליגת הקרבות גם לגולן הישראלי. הלילה המשיך צה"ל בתגובה הישראלית ותקף מטרות של הצבא הסורי. בהודעת הצבא נמסר כי חיל האוויר תקף מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה. כלי תקשורת ערבים דיווחו כי הותקפו בקוניטרה כמה יעדים של חטיבה 90 של הצבא הסורי.

בדובר צה"ל אמרו הלילה כי הירי  אתמול משטח סוריה "היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל. צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר הבוקר ש"תקיפת חיל האוויר כלפי מטרות משטר אסד בסוריה היא מסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו, ונגיב בעוצמה ובנחישות. כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל".